Echo Tablica

Newsy

Echo Szczecina

04.10.2018

Rozmawiali o „Turystycznym Szczecinie”

Rozmawiali o „Turystycznym Szczecinie”
 Echo Newsletter  Nie przegap - zapowiedzi wydarzeń, konkursy, newsy!

Turystyczne podsumowanie minionego sezonu, plany na przyszłość oraz prezentacja kalendarza wydarzeń na 2019 roku były tematami spotkania przedstawiciele branży turystycznej, prezydenta Krzysztofa Soski, Żeglugi Szczecińskiej oraz Szczecińskiej Agencji Artystycznej, zorganizowanego w CIT w Alei Kwiatowej.

Projektem, który łączy ze sobą te wszystkie tematy jest „Turystyczny Szczecin”. Podczas spotkania rozmawiano o wydarzeniach i miejscach, które pod względem turystycznym są reprezentacyjne i sprawiają, że Szczecin staje się miastem atrakcyjnym. 

Wiele pochwał zebrał cykl zorganizowanych przez Żeglugę Szczecińską Turystyka Wydarzenia, Szczecińskich Spacerów Miejskich – bezpłatnych wycieczek po mieście z przewodnikiem. Od maja do września łącznie odbyło się prawie 50 dwugodzinnych spacerów: w tym 20 w j. polskim, 20 w j. niemieckim oraz 5 w j. angielskim. Wzięło w nich udział prawie 1000 osób. 

Strzałem w dziesiątkę okazały się trasy tematyczne m.in. śladami PRL-u, szlakiem legend i niezwykłych szczecinian, spacer z NIEMAPĄ oraz śladami wątków z książki „Sedinum” Leszka Hermana.

Jednym z ważniejszych elementów dyskusji była prezentacja kalendarza wydarzeń na rok 2019. Wśród największych przyszłorocznych imprez znalazły się  Mistrzostwa Europy w Gimnastyce Sportowej, Dni Morza, Pyromagic, Szczecin Jazz. 

Sporo uwagi poświęcono przyszłorocznym Mistrzostwom Europy w Gimnastyce Sportowej, to wydarzenie sportowe może przyciągnąć do naszego miasta setki turystów z różnych zakątków Europy i świata.  

Duży potencjał dostrzeżono także innych wydarzenia sportowych m.in. Szczeciński Mityng Skoku o Tyczce, Memoriał Lekkoatletyczny im. Wiesława Maniaka,

Przy okazji prezentacji kalendarza dyskutowano także o miejscach, w których odbyło się wiele wydarzeń w sezonie 2018r. – Miejska Strefa Letnia (plaża), Bulwary Miejsce Spotkań (Bulwarove) czy Różanka. Pojawiły się także nowe pomysły oraz nowe miejsca na mapie, które mogłyby stać się obszarami cyklicznych wydarzeń.

Spotkanie było także dobrą okazją do dyskusji o promocji turystyki biznesowej w Szczecinie, wspólnej promocji, współpracy przy kolportażu map i ulotek czy udogodnieniach dla autokarów i busów dla turystów.

Źródło: szczecin.eu