Wszystkie wydarzenia w Szczecinie, na które możesz kupić bilety.
bilety szczecin
13.11.2025 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 40/50zł
Droga Pani Kalino  (KLUB ŚWIĘTOKRADCÓW PARAFII CZARNEGO KOTA RUDEGO) Bohaterką spektaklu jest Kalina Jędrusik, wyjątkowa aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa, a także piosenkarka. Niezwykła osobowość sceniczna, znana z Kabaretu Starszych Panów. Była uważana za skandalistkę swoich czasów, bowiem podchodziła niekonwencjonalnie do życia prywatnego i zawodowego. W ikonę polskiej kultury wciela się w spektaklu Małgorzata Iwańska. UWAGA! W trakcie spektaklu palony jest tytoń. scenariusz i reżyseria: Żywia Karasińska – Fluks kostiumy i dekoracje: Daria Friedrich kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski premiera: 24 marzec 2006 inspicjent: Beata Buchner czas trwania: 75 min. Obsada: KALINA JĘDRUSIK Małgorzata Iwańska ZESPÓŁ MUZYCZNY Krzysztof Baranowski Janusz Jędrzejewski Maciej Marcinkowski/Maciej Strycharczyk
KUP BILET
13.11.2025 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 50/70zł
John Maxwell Coetzee "Elizabeth Costello" Scena im. Jana Banuchy W naszym spektaklu skupimy się na pytaniu o to, jak wzbudzać empatię wobec ludzi, istot pozaludzkich, planety i wyzbyć się lęku przed dotykiem (bliskich, starości, natury). Jak przestawić się ze snucia refleksji na działanie? Próbując odpowiedzieć na to pytanie będziemy podróżować poprzez historię głównej bohaterki, konfrontując ją z młodym pokoleniem i sytuacją, w której jest Ziemia. To podróż pomiędzy umierającym, starym światem a potencjałem nowego. Akcję umieszczamy na paralotnisku – spersonalizowanym nie-miejscu Elizabeth, miejscu pomiędzy, w świecie przed bramą, w którym musi udowodnić, że czuje i napisać oświadczenie o swoich przekonaniach. Chcemy pokazać, że rozmowa o starości i kryzysowej sytuacji planety nie musi wiązać się z depresją i impasem. Spróbować skrócić dystans, odzyskać wyobraźnię, abstrakcyjne myślenie, ćwiczyć czucie. Obsada: ELIZABETH COSTELLO Olga Adamska Katarzyna Bieschke-Wabich Dorota Chrulska Lidia Jeziorska Ola Gurdziel Piotr Bumaj Sławomir Kołakowski Dariusz Majchrzak Marcin Sztendel autor: John Maxwell Coetzee przekład: Zbigniew Batko scenariusz i reżyseria: Aleksandra Bielewicz scenariusz i dramaturgia: Krysia Bednarek scenografia: Łukasz Misztal kostiumy: Olga Mazur reżyseria świateł: Robert Mleczko muzyka: Szymon Sutor choreografia: Maria Bijak video: Natan Berkowicz asystent reżysera: Marcin Sztendel premiera: 16 listopada 2024 inspicjent: Malwina Szwaczyk autor plakatu: Łukasz Misztal
KUP BILET
bilety w cenie: 35/60zł
NIE CAŁUJ MNIE TERAZ DUŻA SCENA PREMIERA: 8 LISTOPADA 2025 Spektakl opowiada historię dwóch queerowych artystek i bojowniczek ruchu oporu – Claude Cahun i Marcel Moore – które działały w trakcie niemieckiej okupacji wyspy Jersey. Wykorzystując swoje artystyczne doświadczenie, tworzyły ulotki, banery i graffiti, by podważać morale nazistowskich żołnierzy. To opowieść o walce z bezsilnością i o małych (ale znaczących) aktach odwagi. Historię ich miłości i politycznego nieposłuszeństwa opowie dziesięć aktorek. Opowiadamy ją, bo historia lubi się powtarzać. Bo Claude i Marcel były artystkami – tak jak my. Bo były lesbijkami i queerami – tak jak my. Bo łączyły sztukę z aktywizmem – tak jak my próbujemy. Bo nigdy nie zdusiły swojej tożsamości. Bo nie umarły młodo. Bo to opowieść o wojnie i o walce. Bo to opowieść o miłości na całe życie. Bo miały długie, bogate życia, i na wszystkich etapach, w każdych okolicznościach, przełamywały bierność i bezradność wobec faszyzujących narracji. Obsada Barbara Biel Maria Dąbrowska Adrianna Janowska-Moniuszko Grażyna Madej Krystyna Maksymowicz Magdalena Myszkiewicz Ewa Sobiech Magdalena Wrani-Stachowska Maria Wójtowicz Beata Zygarlicka Realizatorzy i realizatorki reżyseria: Olga Ciężkowska tekst i dramaturgia: Julia Nowak choreografia: Anna Kuszarecka muzyka: Magdalena Dubrowska kostiumy: Jan Bačynsjkyj scenografia: Michał Dobrucki reżyseria światła: Jędrzej Jęcikowski asystent kostiumografa: Marko Saidov asystentka reżyserki: Maria Wójtowicz inspicjentka: Anna Pawicka
KUP BILET
14.11.2025 19:00 | Teatr Kameralny
bilety w cenie: płatny
Antoni Cwojdziński "Hipnoza" Rozgrywająca się w latach 40-ch historia w gabinecie psychologa – terapeuty. Do gabinetu psychologa-terapeuty przychodzi aktorka z problemami psychosomatycznymi, w tym – utratą głosu, co dla aktorki jest największym nieszczęściem jakie może potkać człowieka wykonującego ten zawód. Załamanie kariery, głęboka frustracja, histeria, którym stawia czoła wytrawny, uznany specjalista. Dotrzeć do wnętrza człowieka, do jego psychiki, duchowości nie jest rzeczą prostą, tym bardziej, że mamy do czynienia z aktorką. Hipnoza przenosi ją w okolice znanych jej szczecińskich miejsc Podstawą równowagi jest zdrowy dystans do siebie i otaczającego nas świata, jak mówił Woody Alen. Minęło prawie 100 lat od pierwszego wystawienia tej sztuki, a problemy w gabinetach terapeutycznych wciąż są aktualne. reżyseria: Michał Janicki scenografia: Danuta Wojciechowska-Dąbrowska Muzyka: Jean-Marc Fessard Występują: Ewelina Bemnarek i Michał Janicki
KUP BILET
14.11.2025 19:00 | Teatr "Piwnica Przy Krypcie"
bilety w cenie: 35/40zł
„CUDOWNA TERAPIA” Niezwykle błyskotliwa komedia zamkowego Teatru Piwnica przy Krypcie. Joanna i Valentin wybrali się na terapię małżeńską. Zgodni są tylko co do jednego - że zamierzają się rozstać, a zgrany zespół stanowią jedynie podczas kłótni. Terapeuta diagnozuje u nich tak ostry stan napięcia, że sięga po specjalną metodę: cudowną terapię. Małżonkowie muszą sobie wyobrazić, że nagle wszystko jest między nimi w porządku. Efekt jest jednak odwrotny - fikcyjne wyobrażenie szczęścia uwypukla tylko obecną pustkę. Oboje jeszcze mocniej się zacietrzewiają. Również gra w zamianę ról nie przynosi skutku, co więcej staje się idealną okazją, aby przedstawić partnera jako potwora i go przedrzeźniać.  Joanna i Valentin wydają się naprawdę beznadziejnym przypadkiem, aż terapeucie kończą się pomysły i zarządza przerwę… Gdy sesja zostaje wznowiona, psycholog - po odbytej rozmowie telefonicznej, wydaje się zupełnie roztrzęsiony. Nie jest w stanie prowadzić dalej terapii, aż w końcu zdziwieni małżonkowie przystępują do kontrnatarcia. Teraz to oni zaczynają zadawać pytania... „Cudowna terapia” w naszym wydaniu to błyskotliwa i ze wszech miar zabawna analiza zmian zachodzących podczas kryzysu małżeńskiego, gdzie nawet psychoterapeuta - oprócz dawania porad - może uczestniczyć czynnie w terapii. - Arkadiusz Buszko Daniel Glattauer (ur. 1960 w Wiedniu), absolwent pedagogiki. Początkowo był literatem-amatorem, autorem tekstów piosenek i kelnerem, później został dziennikarzem. Pracował najpierw jako redaktor w „Die Presse“, następnie przez dwadzieścia lat był autorem tekstów do  „Der Standard”. Opublikował kilkanaście powieści, z których dwie: N@pisz do mnie (Gut gegen Nordwind, 2006) i Wróć do mnie (Alle sieben Wellen, 2009) okrzyknięto bestsellerami i przetłumaczono na wiele języków obcych.  Marek Szalsza (ur. 1967) pisarz i tłumacz. Mieszkał w Katowicach, Gdańsku, Wiedniu, obecnie w Sopocie. Jego powieść „Schyłek szatrangu” wygrała Konkurs Literacki Miasta Gdańska im. Bolesława Faca i ukazała się nakładem Wydawnictwa w Podwórku (2015). Autor publikował też krótką powieść w odcinkach pt. „Droga do Trachinki” w magazynie SLOW. Liczne przekłady sztuk teatralnych jego autorstwa, głównie austriackich pisarzy, były i są grane w teatrach. Autor: Daniel Glattauer Przekład: Marek Szalsza Opieka reżyserska: Arkadiusz Buszko Scenografia i kostiumy: Anna Kolanecka Muzyka: Filip Sternal Występują: Joanna Matuszak, Arkadiusz Buszko, Adam Kuzycz-Berezowski Prawa autorskie do sztuki reprezentuje Suhrkamp Verlag, A.G. Berlin, w Polsce Agencja Dramatu i Teatru ADiT Bilety: 35 zł (ulgowe), 40 zł (normalne) Teatr Piwnica przy Krypcie
KUP BILET
14.11.2025 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 50/70zł
John Maxwell Coetzee "Elizabeth Costello" Scena im. Jana Banuchy W naszym spektaklu skupimy się na pytaniu o to, jak wzbudzać empatię wobec ludzi, istot pozaludzkich, planety i wyzbyć się lęku przed dotykiem (bliskich, starości, natury). Jak przestawić się ze snucia refleksji na działanie? Próbując odpowiedzieć na to pytanie będziemy podróżować poprzez historię głównej bohaterki, konfrontując ją z młodym pokoleniem i sytuacją, w której jest Ziemia. To podróż pomiędzy umierającym, starym światem a potencjałem nowego. Akcję umieszczamy na paralotnisku – spersonalizowanym nie-miejscu Elizabeth, miejscu pomiędzy, w świecie przed bramą, w którym musi udowodnić, że czuje i napisać oświadczenie o swoich przekonaniach. Chcemy pokazać, że rozmowa o starości i kryzysowej sytuacji planety nie musi wiązać się z depresją i impasem. Spróbować skrócić dystans, odzyskać wyobraźnię, abstrakcyjne myślenie, ćwiczyć czucie. Obsada: ELIZABETH COSTELLO Olga Adamska Katarzyna Bieschke-Wabich Dorota Chrulska Lidia Jeziorska Ola Gurdziel Piotr Bumaj Sławomir Kołakowski Dariusz Majchrzak Marcin Sztendel autor: John Maxwell Coetzee przekład: Zbigniew Batko scenariusz i reżyseria: Aleksandra Bielewicz scenariusz i dramaturgia: Krysia Bednarek scenografia: Łukasz Misztal kostiumy: Olga Mazur reżyseria świateł: Robert Mleczko muzyka: Szymon Sutor choreografia: Maria Bijak video: Natan Berkowicz asystent reżysera: Marcin Sztendel premiera: 16 listopada 2024 inspicjent: Malwina Szwaczyk autor plakatu: Łukasz Misztal
KUP BILET
bilety w cenie: 35/60zł
NIE CAŁUJ MNIE TERAZ DUŻA SCENA PREMIERA: 8 LISTOPADA 2025 Spektakl opowiada historię dwóch queerowych artystek i bojowniczek ruchu oporu – Claude Cahun i Marcel Moore – które działały w trakcie niemieckiej okupacji wyspy Jersey. Wykorzystując swoje artystyczne doświadczenie, tworzyły ulotki, banery i graffiti, by podważać morale nazistowskich żołnierzy. To opowieść o walce z bezsilnością i o małych (ale znaczących) aktach odwagi. Historię ich miłości i politycznego nieposłuszeństwa opowie dziesięć aktorek. Opowiadamy ją, bo historia lubi się powtarzać. Bo Claude i Marcel były artystkami – tak jak my. Bo były lesbijkami i queerami – tak jak my. Bo łączyły sztukę z aktywizmem – tak jak my próbujemy. Bo nigdy nie zdusiły swojej tożsamości. Bo nie umarły młodo. Bo to opowieść o wojnie i o walce. Bo to opowieść o miłości na całe życie. Bo miały długie, bogate życia, i na wszystkich etapach, w każdych okolicznościach, przełamywały bierność i bezradność wobec faszyzujących narracji. Obsada Barbara Biel Maria Dąbrowska Adrianna Janowska-Moniuszko Grażyna Madej Krystyna Maksymowicz Magdalena Myszkiewicz Ewa Sobiech Magdalena Wrani-Stachowska Maria Wójtowicz Beata Zygarlicka Realizatorzy i realizatorki reżyseria: Olga Ciężkowska tekst i dramaturgia: Julia Nowak choreografia: Anna Kuszarecka muzyka: Magdalena Dubrowska kostiumy: Jan Bačynsjkyj scenografia: Michał Dobrucki reżyseria światła: Jędrzej Jęcikowski asystent kostiumografa: Marko Saidov asystentka reżyserki: Maria Wójtowicz inspicjentka: Anna Pawicka
KUP BILET
14.11.2025 22:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 40/50zł
Droga Pani Kalino  (KLUB ŚWIĘTOKRADCÓW PARAFII CZARNEGO KOTA RUDEGO) Bohaterką spektaklu jest Kalina Jędrusik, wyjątkowa aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa, a także piosenkarka. Niezwykła osobowość sceniczna, znana z Kabaretu Starszych Panów. Była uważana za skandalistkę swoich czasów, bowiem podchodziła niekonwencjonalnie do życia prywatnego i zawodowego. W ikonę polskiej kultury wciela się w spektaklu Małgorzata Iwańska. UWAGA! W trakcie spektaklu palony jest tytoń. scenariusz i reżyseria: Żywia Karasińska – Fluks kostiumy i dekoracje: Daria Friedrich kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski premiera: 24 marzec 2006 inspicjent: Beata Buchner czas trwania: 75 min. Obsada: KALINA JĘDRUSIK Małgorzata Iwańska ZESPÓŁ MUZYCZNY Krzysztof Baranowski Janusz Jędrzejewski Maciej Marcinkowski/Maciej Strycharczyk
KUP BILET
15.11.2025 16:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 50/70zł
John Maxwell Coetzee "Elizabeth Costello" Scena im. Jana Banuchy W naszym spektaklu skupimy się na pytaniu o to, jak wzbudzać empatię wobec ludzi, istot pozaludzkich, planety i wyzbyć się lęku przed dotykiem (bliskich, starości, natury). Jak przestawić się ze snucia refleksji na działanie? Próbując odpowiedzieć na to pytanie będziemy podróżować poprzez historię głównej bohaterki, konfrontując ją z młodym pokoleniem i sytuacją, w której jest Ziemia. To podróż pomiędzy umierającym, starym światem a potencjałem nowego. Akcję umieszczamy na paralotnisku – spersonalizowanym nie-miejscu Elizabeth, miejscu pomiędzy, w świecie przed bramą, w którym musi udowodnić, że czuje i napisać oświadczenie o swoich przekonaniach. Chcemy pokazać, że rozmowa o starości i kryzysowej sytuacji planety nie musi wiązać się z depresją i impasem. Spróbować skrócić dystans, odzyskać wyobraźnię, abstrakcyjne myślenie, ćwiczyć czucie. Obsada: ELIZABETH COSTELLO Olga Adamska Katarzyna Bieschke-Wabich Dorota Chrulska Lidia Jeziorska Ola Gurdziel Piotr Bumaj Sławomir Kołakowski Dariusz Majchrzak Marcin Sztendel autor: John Maxwell Coetzee przekład: Zbigniew Batko scenariusz i reżyseria: Aleksandra Bielewicz scenariusz i dramaturgia: Krysia Bednarek scenografia: Łukasz Misztal kostiumy: Olga Mazur reżyseria świateł: Robert Mleczko muzyka: Szymon Sutor choreografia: Maria Bijak video: Natan Berkowicz asystent reżysera: Marcin Sztendel premiera: 16 listopada 2024 inspicjent: Malwina Szwaczyk autor plakatu: Łukasz Misztal
KUP BILET
15.11.2025 19:00 | Opera na Zamku
bilety w cenie: 55/140zł
„Czarodziejski flet” to najczęściej śpiewana baśń na scenach świata. Libretto opery prowokuje do stawiania pytań i otwiera pole do rozmaitych interpretacji. Słynną mozartowską baśń można opowiedzieć na przykład tak: był sobie czarownik Sarastro, nazywany władcą tajemnej świątyni mądrości. Nikt nie potrafił mu zagrozić, ani tym bardziej pokonać, ponieważ czarownik posiadał Siedmiokrotny Krąg Słoneczny, talizman nieograniczonej władzy. Pewnego dnia Sarastro postanawia porwać piękną córkę potężnej czarodziejki, Królowej Nocy. Zrozpaczona matka wzywa na pomoc młodego księcia o imieniu Tamino, by zmierzył się w walce z mrocznymi siłami świątyni. Tamino idzie na wojnę uzbrojony zaledwie w czarodziejski flet, a także swoją młodość i urodę, przede wszystkim zaś – miłość do księżniczki Paminy. To właśnie miłość sprawia, że dziewczyna nie poddaje się zalotom Sarastra. Czarownik zmuszony jest więc zmienić narrację i ogłosić wszem i wobec, że porwał księżniczkę, aby teraz oddać ją księciu, jeśli... Właśnie, jeśli przejdzie on przez śmiertelnie niebezpieczne próby. Boleśnie doświadczany zostaje nie tylko Tamino, ale także Pamina. Najpierw napastuje ją Monostatos, sługa Sarastra, a potem własna matka nakazuje jej zamordować swojego oprawcę, aby przejąć Krąg Słoneczny i tym samym zdobyć nieograniczoną władzę. W tym momencie do akcji wkracza Czarodziejski flet, swą niewinną i czystą barwą przeprowadzając młodą parę nad przepaścią świata. Podczas gdy Sarastro i Królowa Nocy pogrążają się w bezsensownej wojnie, Tamino i Pamina dystansują się od Kręgu Słonecznego, skupiając się na wzajemnej, dobrej miłości. Kiedy już wszyscy żądni władzy polegli na polu bitwy, przychodzi w końcu czas na nieznane, lepsze jutro. Natalia Babińska, reżyser Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791) Czarodziejski flet (Die Zauberflöte) KV 620 Opera w dwóch aktach Libretto: Emanuel Schikaneder Prapremiera: 30 września 1791 r., Wiedeń Premiera obecnej realizacji: 1 marca 2025 r., Opera na Zamku w Szczecinie Realizatorzy Kierownictwo muzyczne Kuba Wnuk Reżyseria Natalia Babińska Scenografia i kostiumy Aleksandra Reda Reżyseria światła Maciej Igielski Ruch sceniczny Grzegorz Brożek Projekcje multimedialne Jagoda Chalcińska Przygotowanie chóru Małgorzata Bornowska Przygotowanie dzieci Barbara Halec Asystent dyrygenta Julia Kurzydlak Asystent reżysera Victoria Vatutina Korepetytorzy Olga Bila, Liudmila Horbach
KUP BILET
15.11.2025 19:00 | Ośrodek Teatralny Kana
bilety w cenie: 30/40zł
„Światy możliwe” Żyjemy na początku ery kosmicznej. Jesteśmy świadkami wielkiej zmiany. Osaczeni natłokiem medialnych doniesień o wojnie, bezradni wobec kryzysu wyobraźni i braku adekwatnych narracji, próbujemy rozpoznać możliwe warianty i opowiedzieć opowieść na nowo - znaleźć sposób na to, żeby chociaż na chwilę zapomnieć o naszych lękach i o strachach współczesności, żeby odzyskać sprawczość i wpłynąć na bieg zdarzeń. Czy da się jeszcze pomyśleć ten świat inaczej? Czwórka przedstawicieli gatunku ludzkiego, kierując się wskazówkami sztucznej inteligencji, podejmuje ostateczną rozgrywkę. Stawka toczy się o wszystko, a miejscem akcji jest Planeta Ziemia, ten przedziwny escape room… Spektakl pełen jest zaskakujących zwrotów akcji, gry konwencjami, dialogu z pop-kulturą, gorzkiej ironii i czarnego humoru. Monologi przeplatają się ze scenami zbiorowymi, w których dominuje ruch, śpiew, taniec, zabawa i muzyka. Wszystko zmierza zaś do zaskakującego finału.  „Mam nadzieję, że następna planeta nie da się tak załatwić”, mówi jedna z postaci.   Spektakl nominowany do "Bursztynowego Pierścienia" 2023, w kategorii najlepsze przedstawienie sezonu.   "Światy możliwe" scenariusz i reżyseria: Krzysztof Popiołek scenografia: Anna Wołoszczuk kostiumy: Piotr Popiołek opracowanie muzyczne: Krzysztof Popiołek asystentka reżysera: Bibianna Chimiak asystentka scenografa: Anna Kolanecka obsada: Bibianna Chimiak, Karolina Sabat, Dariusz Mikuła, Piotr Starzyński ze specjalnym udziałem Nity Starzyńskiej kierownik produkcji: Piotr Motas identyfikacja wizualna: Grzegorz Komorowski zdjęcia: Piotr Nykowski koncepcja świateł: Adam Dzidziszewski realizacja dźwięku i multimediów: Piotr Motas realizacja świateł: Krzysztof Nowak wsparcie techniczno-akustyczne:  Krzysztof "Novik" Nowak realizacja: Teatr Kana premiera: 17-18 wrzesień 2022 czas trwania: 90 minut Specjalne podziękowania dla Stacha Fabjańczuka za wsparcie akustyczne, dla Paweł "Kofeja" Dowejki za konsultacje techniczne oraz dla Arkadiusza Dutki (Hospudka - czeska restauracja) za użyczenie niezbędnego elementu scenografii. Spektakl powstał w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  Całkowity budżet projektu/spektaklu 80.895,23 zł. Dofinansowane z programu OFF Polska w kwocie 70 tyś. zł. Program OFF Polska ma na celu umożliwienie produkcji i eksploatacji spektakli teatru niezależnego i offowego. Ideą Programu jest wspieranie twórców teatru niezależnego i offowego poprzez umożliwienie poszukiwań twórczych i realizację autorskich projektów artystycznych, a także wspieranie profesjonalizacji teatrów niezależnych i offowych w obszarze produkcji, dokumentacji i promocji spektakli oraz otwieranie ich na wyzwania związane z dotarciem do widza i poszerzania grona odbiorców sztuki teatru. fot. Piotr Nykowski
KUP BILET
15.11.2025 19:00 | Teatr Kameralny
bilety w cenie: płatny
Antoni Cwojdziński "Hipnoza" Rozgrywająca się w latach 40-ch historia w gabinecie psychologa – terapeuty. Do gabinetu psychologa-terapeuty przychodzi aktorka z problemami psychosomatycznymi, w tym – utratą głosu, co dla aktorki jest największym nieszczęściem jakie może potkać człowieka wykonującego ten zawód. Załamanie kariery, głęboka frustracja, histeria, którym stawia czoła wytrawny, uznany specjalista. Dotrzeć do wnętrza człowieka, do jego psychiki, duchowości nie jest rzeczą prostą, tym bardziej, że mamy do czynienia z aktorką. Hipnoza przenosi ją w okolice znanych jej szczecińskich miejsc Podstawą równowagi jest zdrowy dystans do siebie i otaczającego nas świata, jak mówił Woody Alen. Minęło prawie 100 lat od pierwszego wystawienia tej sztuki, a problemy w gabinetach terapeutycznych wciąż są aktualne. reżyseria: Michał Janicki scenografia: Danuta Wojciechowska-Dąbrowska Muzyka: Jean-Marc Fessard Występują: Ewelina Bemnarek i Michał Janicki
KUP BILET
15.11.2025 19:00 | Teatr "Piwnica Przy Krypcie"
bilety w cenie: 35/40zł
„CUDOWNA TERAPIA” Niezwykle błyskotliwa komedia zamkowego Teatru Piwnica przy Krypcie. Joanna i Valentin wybrali się na terapię małżeńską. Zgodni są tylko co do jednego - że zamierzają się rozstać, a zgrany zespół stanowią jedynie podczas kłótni. Terapeuta diagnozuje u nich tak ostry stan napięcia, że sięga po specjalną metodę: cudowną terapię. Małżonkowie muszą sobie wyobrazić, że nagle wszystko jest między nimi w porządku. Efekt jest jednak odwrotny - fikcyjne wyobrażenie szczęścia uwypukla tylko obecną pustkę. Oboje jeszcze mocniej się zacietrzewiają. Również gra w zamianę ról nie przynosi skutku, co więcej staje się idealną okazją, aby przedstawić partnera jako potwora i go przedrzeźniać.  Joanna i Valentin wydają się naprawdę beznadziejnym przypadkiem, aż terapeucie kończą się pomysły i zarządza przerwę… Gdy sesja zostaje wznowiona, psycholog - po odbytej rozmowie telefonicznej, wydaje się zupełnie roztrzęsiony. Nie jest w stanie prowadzić dalej terapii, aż w końcu zdziwieni małżonkowie przystępują do kontrnatarcia. Teraz to oni zaczynają zadawać pytania... „Cudowna terapia” w naszym wydaniu to błyskotliwa i ze wszech miar zabawna analiza zmian zachodzących podczas kryzysu małżeńskiego, gdzie nawet psychoterapeuta - oprócz dawania porad - może uczestniczyć czynnie w terapii. - Arkadiusz Buszko Daniel Glattauer (ur. 1960 w Wiedniu), absolwent pedagogiki. Początkowo był literatem-amatorem, autorem tekstów piosenek i kelnerem, później został dziennikarzem. Pracował najpierw jako redaktor w „Die Presse“, następnie przez dwadzieścia lat był autorem tekstów do  „Der Standard”. Opublikował kilkanaście powieści, z których dwie: N@pisz do mnie (Gut gegen Nordwind, 2006) i Wróć do mnie (Alle sieben Wellen, 2009) okrzyknięto bestsellerami i przetłumaczono na wiele języków obcych.  Marek Szalsza (ur. 1967) pisarz i tłumacz. Mieszkał w Katowicach, Gdańsku, Wiedniu, obecnie w Sopocie. Jego powieść „Schyłek szatrangu” wygrała Konkurs Literacki Miasta Gdańska im. Bolesława Faca i ukazała się nakładem Wydawnictwa w Podwórku (2015). Autor publikował też krótką powieść w odcinkach pt. „Droga do Trachinki” w magazynie SLOW. Liczne przekłady sztuk teatralnych jego autorstwa, głównie austriackich pisarzy, były i są grane w teatrach. Autor: Daniel Glattauer Przekład: Marek Szalsza Opieka reżyserska: Arkadiusz Buszko Scenografia i kostiumy: Anna Kolanecka Muzyka: Filip Sternal Występują: Joanna Matuszak, Arkadiusz Buszko, Adam Kuzycz-Berezowski Prawa autorskie do sztuki reprezentuje Suhrkamp Verlag, A.G. Berlin, w Polsce Agencja Dramatu i Teatru ADiT Bilety: 35 zł (ulgowe), 40 zł (normalne) Teatr Piwnica przy Krypcie
KUP BILET
bilety w cenie: 35/60zł
NIE CAŁUJ MNIE TERAZ DUŻA SCENA PREMIERA: 8 LISTOPADA 2025 Spektakl opowiada historię dwóch queerowych artystek i bojowniczek ruchu oporu – Claude Cahun i Marcel Moore – które działały w trakcie niemieckiej okupacji wyspy Jersey. Wykorzystując swoje artystyczne doświadczenie, tworzyły ulotki, banery i graffiti, by podważać morale nazistowskich żołnierzy. To opowieść o walce z bezsilnością i o małych (ale znaczących) aktach odwagi. Historię ich miłości i politycznego nieposłuszeństwa opowie dziesięć aktorek. Opowiadamy ją, bo historia lubi się powtarzać. Bo Claude i Marcel były artystkami – tak jak my. Bo były lesbijkami i queerami – tak jak my. Bo łączyły sztukę z aktywizmem – tak jak my próbujemy. Bo nigdy nie zdusiły swojej tożsamości. Bo nie umarły młodo. Bo to opowieść o wojnie i o walce. Bo to opowieść o miłości na całe życie. Bo miały długie, bogate życia, i na wszystkich etapach, w każdych okolicznościach, przełamywały bierność i bezradność wobec faszyzujących narracji. Obsada Barbara Biel Maria Dąbrowska Adrianna Janowska-Moniuszko Grażyna Madej Krystyna Maksymowicz Magdalena Myszkiewicz Ewa Sobiech Magdalena Wrani-Stachowska Maria Wójtowicz Beata Zygarlicka Realizatorzy i realizatorki reżyseria: Olga Ciężkowska tekst i dramaturgia: Julia Nowak choreografia: Anna Kuszarecka muzyka: Magdalena Dubrowska kostiumy: Jan Bačynsjkyj scenografia: Michał Dobrucki reżyseria światła: Jędrzej Jęcikowski asystent kostiumografa: Marko Saidov asystentka reżyserki: Maria Wójtowicz inspicjentka: Anna Pawicka
KUP BILET
15.11.2025 22:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 40/50zł
Droga Pani Kalino  (KLUB ŚWIĘTOKRADCÓW PARAFII CZARNEGO KOTA RUDEGO) Bohaterką spektaklu jest Kalina Jędrusik, wyjątkowa aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa, a także piosenkarka. Niezwykła osobowość sceniczna, znana z Kabaretu Starszych Panów. Była uważana za skandalistkę swoich czasów, bowiem podchodziła niekonwencjonalnie do życia prywatnego i zawodowego. W ikonę polskiej kultury wciela się w spektaklu Małgorzata Iwańska. UWAGA! W trakcie spektaklu palony jest tytoń. scenariusz i reżyseria: Żywia Karasińska – Fluks kostiumy i dekoracje: Daria Friedrich kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski premiera: 24 marzec 2006 inspicjent: Beata Buchner czas trwania: 75 min. Obsada: KALINA JĘDRUSIK Małgorzata Iwańska ZESPÓŁ MUZYCZNY Krzysztof Baranowski Janusz Jędrzejewski Maciej Marcinkowski/Maciej Strycharczyk
KUP BILET