Wszystkie wydarzenia w Szczecinie, na które możesz kupić bilety.
bilety szczecin
11.05.2024 20:00 | Jazzment Klub
bilety w cenie: 50zł
ZUZANNA Czasami lirycznie, czasami z przytupem, ale zawsze prosto z serca! Jest wokalistką, multiinstrumentalistką i tekściarką. Tutaj liczy się każde słowo - jej autorska twórczość to piosenka z ambitnym tekstem najwyższej próby, doprawiona odrobiną folkowych brzmień. Śpiewa, akompaniując sobie na pianinie, gitarze i akordeonie. Ze względu na barwę głosu i instrumentarium, przez niektórych kojarzona jest z Renatą Przemyk oraz Zaz, inni zaś odnajdują w jej twórczości klimat i przestrzeń muzyczną rodem z soundtracku do filmu „Amelia”. Od kilku lat regularnie koncertuje po całej Polsce - występowała między innymi podczas Spring Break w Poznaniu, Songwriter Łódź Festiwal, toruńskiego LULU festiwal, czy FRU (Festiwal Raciborskiej Ulicy). Jej muzykę docenili między innymi Czesław Mozil i zespół Raz Dwa Trzy, zapraszając ją do gościnnego supportu. Na koncie ma świetnie przyjęty, debiutancki album „Dzień dobry” (maj 2020). W grudniu miał premierę jej ostatni singiel - autorska kompozycja „Akacje na Stalowej” to poruszająca, czule wyśpiewana historia z warszawską Pragą w tle. W nagraniu gościnnie wziął udział Czesław Mozil, wzbogacając je o swój charakterystyczny, pełen emocji głos. Artystka pracuje właśnie nad najnowszym albumem, którego premiera planowana jest na maj 2024 roku. Premierę płyty poprzedzą trzy single z albumu, ukazujące się kolejno 1 lutego, 1 marca i 1 kwietnia. „Ma zjawiskowy głos, piosenki, które pisze, to czysta poezja.” - Maciej Szajkowski, Kapela ze wsi Warszawa Posłuchaj: www.youtube.com/user/zuzannamoczek https://www.youtube.com/watch?v=XWU3mqB4n58
KUP BILET
12.05.2024 18:30 | Dom Kultury "Krzemień"
bilety w cenie: 40/50zł
Koncert: Bruklin Bruklin to rockowy koktajl z najlepszych składników, który możecie wypić do dna już tej jesieni podczas ich trasy #Szumopolitawtrasie Bruklin to kwintet z Łodzi grający klasycznego rocka. W swoich utworach łączy gitarowe brzmienie z miejską poetyką tekstów autorstwa Bartłomieja Makrockiego - wokalisty i frontmana grupy. Koncerty Bruklina, to esencja rockowego sznytu - czysta energia, nieskończona pasja i gitarowa jatka bez wytchnienia. W tekstach każdy znajdzie kawałek prawdy o sobie. Bo kto nigdy nie miał gorszego dnia? Kto nie szedł absurdalnie samotny po zatłoczonej ulicy? Kto nigdy nie zatracił się w używkach albo drugim człowieku? Linki: Fb: https://www.facebook.com/bruklin.ldz/ YT: https://www.youtube.com/@bruklin IG: https://www.instagram.com/bruklinband Spotify: https://open.spotify.com/artist/
KUP BILET
bilety w cenie: 30zł
Karłowicz Quartet 13 maja (poniedziałek) godz. 18.00 wystąpi przed nami Karłowicz Quartet w projekcie “Perspektywa dźwięku”. Usłyszymy “Orawę w wersji na kwartet smyczkowy” Wojciecha Kilara i III Kwartet smyczkowy "Na polskie tematy ludowe" Szymona Laksa. Karłowicz Quartet powstał we wrześniu 2017 roku. W skład zespołu wchodzą absolwentki najlepszych uczelni artystycznych w Polsce. Swoje doświadczenie kameralne zdobywały pod kierunkiem wybitnych kameralistów z zespołów takich jak Royal String Quartet, Scharoun Ensemble, Apollon Musagete Quartett, Kwartet Śląski, Kwartet Wilanów, Alban Berg Quartet, Altenberg Trio. Aktywnie uczestniczą w życiu artystycznym Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. W swoim repertuarze posiadają najwybitniejsze dzieła muzyki klasycznej, nie stroniąc przy tym od muzyki rozrywkowej i filmowej. Dużym atutem kwartetu jest otwartość na wszelkie innowacyjne projekty i nastawienie na stały rozwój artystyczny. Karłowicz Quartet w składzie: Elżbieta Fabiszak-Dąbrowska (skrzypce) Karolina Hyla-Wybraniec (skrzypce) Magdalena Micke (altówka) Klara Świdrów (wiolonczela
KUP BILET
bilety w cenie: 25/55zł
RUBATO 2023/2024 Manolo Alban-Juarez | Musica negra y blanca Koncert muzyki świata Sala symfoniczna ARTYŚCI Jose Manuel Alban-Juarez - perkusja Nikodem Bąkowski - perkusja Radosław Nowicki - saksofon Piotr Zabrodzki - fortepian Sławomir Kurkiewicz - kontrabas Shachar Elnatan - gitara Dźwięki oberków z Brogowej, Radomia, Szydłowca i innych miejsc Polski połączą się z peruwiańskimi melodiami, tworząc unikalne, hipnotyzujące brzmienie. Od energetycznych tańców po refleksyjne chwile. Melodie odkryte, zapamiętane i odnalezione w niepowtarzalny sposób połączą dwie różne tradycje muzyczne, w których wyrósł główny sprawca zamieszania i autor projektu – perkusista Manolo Albán Juárez. Koncert zatytułowany „Musica negra y blanca” (czyli „muzyka czarna i biała”) to ostatnia w tym sezonie odsłona Rubato – cyklu prezentującego fascynujące dźwięki z różnych zakątków świata. Wyjątkowa kombinacja instrumentów podkreśli bogactwo dźwięków, tworząc jednocześnie most pomiędzy dwoma odległymi światami – różnymi kulturami muzycznymi. Będzie to spotkanie z muzyką polskich oberków i afro-peruwiańskich polirytmi, która zabierze Was w niezwykłą podróż dźwiękową. Pochodzący z polsko-peruwiańskiej rodziny José Manuel Albán Juárez opowiadał na antenie Dwójki o otaczającej go od dzieciństwa muzyce: „Kiedy byłem dzieckiem, to spędzaliśmy wakacje w spalskich lasach, w miejscowości Glina, skąd wywodziła się niesamowita Kapela Braci Metów. Pamiętam, że to mnie mocno poruszało. Potem pojechaliśmy do Peru i w melodyce, a przede wszystkim w rytmice muzyki afro-peruwiańskiej znalazłem punkty wspólne z polskimi oberkami”. (źródło: polskieradio.pl)
KUP BILET
15.05.2024 19:00 | Willa Lentza
bilety w cenie: 95/115zł
WILLA PORTUGALIA W środę (15.05.2024, godz. 19:00), w Willi Lentza rozbrzmiewać będą gorące portugalskie rytmy prezentowane przez Baltic Neopolis Quartet i João de Sousę. Portugalski wokalista, kompozytor, gitarzysta, autor tekstów i producent muzyczny ma na swoim artystycznym koncie m.in. trzy płyty: Luta, Ideal i Furacão. Muzyk współpracuje z wieloma polskimi artystami, wśród których są Natalia Grosiak, Dorota Miśkiewicz, Macio Moretti i Andrzej Smolik. Luzofońskie korzenie twórcy w znacznym stopniu wpływają na muzykę jaką tworzy i wykonuje, choć fascynacje innymi gatunkami – jazzem, world music i muzyką awangardową, swobodnie oddalają go od tradycyjnego fado. Doskonale znany stałym bywalcom Willi Lentza Baltic Neopolis Quartet powstał w roku 2008 z inicjatywy solistów szczecińskiej Baltic Neopolis Orchestra. Pasją muzyków jest przede wszystkim klasyczny repertuar XX i XXI wieku. Zapraszamy serdecznie na muzyczny wieczór z muzyką portugalską. PROGRAM Alfredo Rodrigo Duarte (1891–1982) / Amália Rodrigues (1920–1999) „Estranha forma de vida” João de Sousa (ur. 1983) „Madrugada”, „Posse”, Trad. –„Senhora do almortão” Alain Oulman (1928–1990) „Cantiga de amigo” Pedro Homem de Mello (1904–1984/Alain Oulman (1928–1990) „Gondarém”
KUP BILET
16.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 150/200zł
Purpurowe skrzypce dla Szczecina Scena Szekspirowska   Obsada: Elizabeth Pitcairn - skrzypce Krzysztof Meisinger - gitara Mariusz Smolij - dyrygent W ramach obchodów 40-lecia, które odbędą się w maju 2024 r., Acadiana Chamber Orchestra wyruszy w trasę koncertową do Polski z 16-osobowym zespołem, a także gościnną solistką Elizabeth Pitcairn, która oprócz tego, że jest światowej sławy wirtuozem skrzypiec, jest powszechnie znana z gry i występów na legendarnym Purpurowych Skrzypcach Stradivariusa z 1720 roku. Będąc w Polsce, orkiestra będzie koncertować i występować w kilku miastach, a celem jest stworzenie muzycznej wymiany kultur. W repertuarze tych koncertów znajdą się utwory specjalnie zaaranżowane na tę trasę – w nadziei, że przedstawią Luizjanę wyjątkową i kolorową kulturę muzyczną. Acadiana Symphony Orchestra powstała w Lafayette (Luizjana) w 1984 r. z misją inspirowania i kreowania życia kulturalnego poprzez muzykę. ASO co roku występuje dla tysięcy słuchaczy wykonując koncerty symfoniczne, muzyką kameralną, produkcje operowe i programy edukacyjne. ASO współpracowała z długą listą wybitnych dyrygentów gościnnych i solistów, i była chwalona za innowacyjność, która łączy europejskie tradycje muzyczne z nowoczesnym repertuarem amerykańskim obejmującym muzykę popularną, unikalny styl Cajun, jazz i gatunki Zydeco w Luizjanie. ASO prowadzi także własne Konserwatorium Muzyczne, które zapewnia m.in. bogatą ofertę programów i lekcji muzyki, m.in. bardzo popularny program dla młodzieży i orkiestrę przygotowawczą. www.acadianasymphony.org Wirtuoz skrzypiec Elizabeth Pitcairn występuje na światowych scenach grając na jednym z najbardziej legendarnych instrumentów, Purpurowych Skrzypcach Stradivariusa z 1720 roku, które miały stać się inspiracją dla twórców oscarowego filmu „Purpurowe Skrzypce”. Zdobyła reputację jednej z najbardziej oszałamiających skrzypaczek w Stanach Zjednoczonych, występując z takimi orkiestrami jak Philadelphia Orchestra, the New York String Orchestra w Alice Tully Hall, Carnegie Hall, Walt Disney Concert Hall, the Fisher Center, oraz the Kimmel Center. Pitcairn mocno wierzy w filantropię i jest częstym gościem wykonawca takich akcji charytatywnych jak American Cancer Society, Fundacja Badań nad Rakiem Piersi, Fundacja Helping Hearts oraz Fundacja Nakashima dla Pokoju. www.elizabethpitcairn.com Krzysztof Meisinger - zdaniem krytyki i melomanów z całego świata jest jednym z najwybitniejszych i najbardziej charyzmatycznych gitarzystów klasycznych na świecie. Współpracuje z takimi gwiazdami muzyki klasycznej jak Sumi Jo, Philharmonia Quartett Berlin czy orkiestra Academy of St Martin in the Fields. Jego talent międzynarodowa krytyka porównuje do talentu takich artystów jak Piotr Anderszewski czy Pepe Romero, a do jego mistrzów należą wielcy gitarzyści naszych czasów tacy jak Aniello Desiderio czy Christopher Parkening. Wstępuje na całym świecie od Tokyo po Los Angeles i Buenos Aires grając koncerty w najbardziej renomowanych salach takich jak Musikverein w Wiedniu, Wigmore Hall w Londynie, Tokyo International Forum, Filharmonia Berlińska, Theatre du Chatelet w Paryżu czy Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie. Debiuty Krzysztofa Meisingera w Filharmonii Berlińskiej i Musikverein w Wiedniu zakończyły się wielominutowymi owacjami na stojąco. Występuje z najlepszymi orkiestrami takimi jak Academy of St Martin in the Fields, PKF – Prague Philharmonia, Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Kameralna, Bilkent Symphony Orchestra czy Sinfonietta Cracovia u boku takich dyrygentów jak Wojciech Michniewski, Krzysztof Urbański, Jose Maria Florencio, Marek Pijarowski, Michał Klauza czy Łukasz Borowicz.Występował na wielu festiwalach m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Usedomer Musikfestival, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, „Muzyka w Starym Krakowie”, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, La Folle Journee de Varsovie, „Toruń- Muzyka i Architektura”, czy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy. Regularnie Współpracuje z najwybitniejszymi muzykami międzynarodowej sceny muzycznej m.in. z Sumi Jo, Simone Kermes, Agnieszką Rehlis, Iwona Sobotką, Soyoung Yoon, Juanjo Mosalinim czy Danielem Stabrawą. Jego nagrania otrzymują liczne wyróżnienia i znakomite recenzje światowej krytyki. Ma swoim dorobku obecnie 10 płyt solowych oraz wiele płyt na których występuje gościnnie. Wśród albumów solowych są nagrania dokonane w słynnym Abbey Road Studio w Londynie z orkiestrą Academy of St Martin in the Fields (Melodia Sentimental), z Sumi Jo, Filharmonią Praską i Philharmonia Quartet Berlin (Meisinger), z orkiestrą Sinfonia Varsovia (Astor oraz Astor - live at the Opera), czy z orkiestrą barokową Poland baROCK (Vivaldissimo). W maju 2020 roku Krzysztof Meisinger podpisał 3-letni ekskluzywny kontrakt płytowy z brytyjską wytwórnią CHANDOS. Debiutancki solowy album nagrany dla tej wytwórni zatytułowany „Elogio de la Guitarra” pozyskuje oszałamiające recenzje, a przez portal AllMusic został on uhonorowany nagrodą „Best of 2021”. W maju 2022 roku w plebiscycie brytyjskiego portalu uDiscoverMusic został uznany za jednego z 20 najwybitniejszych gitarzystów klasycznych wszech czasów. Jako dyrygent współpracował m.in. z orkiestrą Sinfonia Varsovia, Warszawską Operą Kameralną i wieloma orkiestrami filharmonicznymi. W latach 2010-2015 był stałym gościnnym dyrygentem orkiestry Capella Bydgostiensis. Jest laureatem Medalu „Gloria Artis”, Nagrody Artystycznej Prezydenta Szczecina, Nagrody „Pro Arte”, Nagrody Indywidualnej Ministra Kultury.Jest założycielem i dyrektorem artystycznym MEISINGER Music Festival – corocznego festiwalu muzycznego odbywającego się od 2017 roku w Szczecinie. Od początku istnienia MMF gościli na nim tacy artyści jak Ivo Pogorelich, Sumi Jo, Piotr Anderszewski, Mariza, L’Arpeggiata, Alena Baeva, Janoska Ensemble, Daniel Stabrawa, Sinfonia Varsovia, Soyoung Yoon i wielu innych wybitnych artystów. www.meisinger.pl Mariusz Smolij jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia prowadzących orkiestry w Stanach Zjednoczonych i Europie. Opinię tą potwierdzają zarówno krytycy muzyczni po obu stronach Atlantyku jak i American Symphony Orchestra League. Ta prestiżowa organizacja z siedzibą w Nowym Jorku, zrzeszająca wszystkie orkiestry symfoniczne w Ameryce Północnej wyróżniła jego nazwisko na prestiżowej liście najwybitniejszych mistrzów batuty. W wyniku zwycięstw w szeregu poważnych konkursach, Mariusz Smolij od wielu lat związany jest stałymi kontraktami z wybitnymi instytucjami muzycznymi w USA. Dyrygował również ponad 130 orkiestrami w 28 krajach, na czterech kontynentach występując na najbardziej prestiżowych estradach koncertowych świata, m. in. nowojorskiej Carnegie Hall, nowojorskim Lincoln Center, Kimmel Center w Filadelfii, ABC Hall w Johannesburgu, Narodowym Centrum Kultury w Pekinie, Sali Concertgebauw w Amsterdamie, Tonehalle w Zurichu, Salle Gaveau w Paryżu oraz narodowych centrach kulturalnych Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Cypru, Niemiec, Austrii, Węgier, Włoch, Meksyku, Kolumbii, Boliwii, Chin oraz Korei Płdn. Na liście prowadzonych przez niego orkiestr znajdują się między innymi: Atlanta Symphony Orchestra, Detroit Symphony Orchestra, Houston Symphony, Rochester Philharmonic, New Jersey Symphony Orchestra, Indianapolis Symphony, Indianapolis Chamber Orchestra, Orchestra of the Lyric Opera Chicago, Omaha Symphony Orchestra, Missouri Symphony, St. Louis Philharmonic, Symphony of Nova Scotia (Kanada), Johannesburg Philharmonic Orchestra (RPA), Jerusalem Symphony, Israel Symphony Orchestra, Israel Chamber Orchestra, Rotterdam Chamber Orchestra, Orchestra da Camera Fiorentina, Orchestra Teatro Olimpico Vicenza, Orchestra di San Remo, Orchestra Sinfonica Lecce (Włochy), Orchestre Lamoureux Paris (Francja), Bern Sinfonieorchester, Sinfonieorchester Basel (Szwajcaria), Bergishe Symphoniker, Kiel Philharmonie (Niemcy), Staatsorchester Frankfurt, Budapest Symphony Orchestra, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Bułgarska Filharmonia Narodowa w Sofii, Serbska Filharmonia Narodowa w Belgradzie, Narodowa Filharmonia Boliwii, Kolumbii, Meksyku i wiele innych. Artysta nagrywał dla firm płytowych Hungaroton, Universal Poland oraz Narodowego Radia USA (NPR). Od 2004 roku regularnie współpracuje z międzynarodową wytwórnią NAXOS wydając 13 płyt, często prezentujących światowe premiery nagraniowe. Wydane przez tą firmę CD z muzyką Andrzeja Panufnika, a nagrane wspólnie z Polską Orkiestrą Kameralną, było wyróżnione w Londynie przez prestiżową „London Evening Standard” oraz doskonale ocenione przez wielu krytyków w Europie Zachodniej i USA. Kolejna płyta, z Filharmonią Poznańską, poświęcona była muzyce Tadeusza Szeligowskiego, natomiast siedem ostatnich CD z muzyką węgiersko/amerykańskich kompozytorów (M. Rozsa, E. Zador) nagrane zostały z Budapesztańską Orkiestrą Symfoniczną. Nagranie muzyki Grażyny Bacewicz z Capella Bydgostiensis otrzymało w 2015 roku nagrodę ”Fryderyka” i doskonałe recenzje międzynarodowych krytyków. W Polsce dyrygent często współpracuje z Polską Orkiestrą Kameralną oraz orkiestrą Sinfonia Varsovia, z którą dokonał szeregu nagrań (Naxos, CDAccord) i którą prowadził podczas tourne koncertowych w Japoni, Francji oraz USA. Artysta dyrygował gościnnie większością polskich zespołów filharmonicznych i radiowych, m.in. Filharmonią Narodową w Warszawie podczas festiwalu Forum Lutosławskiego. W latach 2002 – 2004 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Wrocławskiej oraz Festiwalu Wratislavia Cantans. Od 2016 do 2019 roku pełnił rolę dyrektora artystycznego Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. Obecnie jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Skrzypcowego im. K. Lipińskiego w Toruniu. W Stanach Zjednoczonych pełni funkcję Dyrektora Artystycznego orkiestry kameralnej Riverside Symphonia w New Jersey oraz Acadiana Symphony Orchestra w Louizjanie. W latach 1994 – 1997 był drugim dyrygentem New Jersey Symphony Orchestra, a w okresie 2000 – 2003, na zaproszenie Christofa Eschenbacha, pracował jako stały dyrygent w Houston Symphony Orchestra. Pomiędzy 1996 – 2000 zajmował pozycję profesora dyrygentury na Northwestern University w Chicago – Evanston, będąc w tym czasie najmłodszym wykładowcą dyrygentury pośród wszystkich czołowych uczelni amerykańskich. Jest wysoce poszukiwanym pedagogiem i prowadził międzynarodowe kursy m.in. w Czechach, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Płdn. Polsce oraz dla Konserwatorium w Zurichu (Szwajcaria). Od 2009 roku artysta jest również gościnnym profesorem i dyrygentem univerytetu muzycznego w Tianjin (Chiny). Artysta podczas wieloletniej kariery artystycznej zdobył również szerokie uznanie za kreatywność programową, podnoszenie poziomu artystycznego pracujących z nim orkiestr oraz kunszt pedagogiczny i umiejętności popularyzacji muzyki. Mariusz Smolij jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec. Wraz z założonym przez siebie Kwartetem Smyczkowym im. K. Pendereckiego, wyjechał do USA. Kontynuował tam studia m.in. w prestiżowej Eastman School of Music w Rochester, w stanie Nowy Jork. W 1998 roku z ramienia tej instytucji otrzymał stopień doktorski. W roku 2019 za zasługi w promowaniu kultury polskiej otrzymał z rąk prezydenta Polski Krzyż Kawalerski. www.mariuszsmolij.com
KUP BILET
17.05.2024 18:00 | Nowa Dekadencja
bilety w cenie: 80/90zł
Szlagierowy Zawrót Głowy  Koncert Walentynkowy UWAGA KONCERT PRZEŁOŻONY NA 17.05.2024r (piątek)!!! Zapraszamy Państwa na wyjątkowy Koncert Walentynkowy - Szlagierowy Zawrót głowy w Szczecinie. Artyści, których Państwu przedstawiamy posiadają bogaty repertuar muzyczny, który trafia bezpośrednio do odbiorców i to w każdym wieku. Ich utwory usłyszeć można w różnych rozgłośniach radiowych, ponadto współpracują z wieloma ośrodkami telewizyjnymi w całym kraju, a w szczególności z telewizją. TVS Silesia, Polo TV, TV Trwam, TV Katowice, TVT i TVC, gdzie są stałymi gośćmi. Mirosław Szołtysek - prawdziwa legenda śląskich szlagierów. Urodzony w Wielkich Hajdukach, czyli Chorzowie Batorym, Ślązak z krwi i kości, pochodzący z tradycyjnej śląskiej Rodziny, Laureat nagród Hanysy, Śląska Perła Telewizji TVS, a także osobowość Roku Miasta Chorzów. Uczestnik Letniej Trasy Dwójki TVP, gdzie zaprezentował się milionom widzów przed telewizorami jako prawdziwa "Śląska Perła". Wokalista i tekściarz. Na scenie występuje z żoną Bożeną. Marsa Alam - Profesjonalny duet dwóch młodych i energicznych muzyków, wyróżniających się klasą oraz oryginalnością. W roku 2023 wydali swoją drugą autorską płytę. Na rynku muzycznym od 7 lat. Ostatnia nowość zespołu, piosenka "Mój magiczny świat" przyniosła ich spory sukces. Utwór w szybkim tempie podbija stacje radiowe i telewizyjne. Wszystkie utwory melodyjne i szybko wpadające w ucho. Mają na swoim koncie wiele koncertów
KUP BILET
17.05.2024 19:00 | Willa Lentza
bilety w cenie: 40/50zł
Juvenum Hortus: Z ziemi włoskiej do Polski W piątek (17 maja 2024 roku) w Willi Lentza wystąpi solista Opery w Magdeburgu – Adrian Domarecki (tenor). Absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (klasa prof. Katarzyny Oleś-Blachy) był członkiem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa w Warszawie. Warsztat wokalny doskonalił również pod okiem takich mistrzów jak: Marcel Boone, Ryszard Karczykowski, Izabella Kłosińska, Urszula Kryger, Mariusz Kwiecień, Topi Lehtipuu, Zdzisław Madej i Olga Pasiecznik. Jako student zadebiutował na deskach sceny Opery Krakowskiej w partii Cassia w „Otellu” Giuseppe Verdiego. Występował na scenach oper krakowskiej i wrocławskiej, gdzie wcielał się w role Ferranda („Cosi fan tutte” – W.A. Mozarta), Mozarta („Mozart i Salieri” – N. Rimskiego-Korsakowa), Panga („Turandot” – G. Pucciniego), Merkurego („Orfeusz w Piekle” – J. Offenbacha). W Theater Magdeburg kreował partie: Nemorina w „Napoju miłosnym”, Plutona w „Orfeuszu w Piekle”, Scaramuccia w „Ariadnie na Naxos” i Panga w „Turandot”. Współpracował z wybitnymi dyrygentami, pianistami oraz śpiewakami, do których należą m.in.: Bassem Akiki, Adam Banaszak, Michał Biel, Swetoslaw Borysow, Kai Bumann, Jan Tomasz Adamus, Tomasz Kuk, Piotr Kusiewicz. Anna Lubańska, Paweł Popławski, Katelan Tran Terrel, Tomasz Tokarczyk i Mikołaj Zalasiński. Laureat konkursów wokalnych najwyżej ceni sobie nagrody zdobyte m.in. na konkursach: im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju (I nagroda oraz nagroda im. Bogdana Paprockiego dla najlepszego tenora), im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (II nagroda i nagroda za najlepsze wykonanie arii belcantowej), im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie (I nagroda), im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (III nagroda i nagroda Wiesława Ochmana za najlepsze wykonanie pieśni patrona konkursu), im. Iwony Borowickiej w Krakowie (I nagroda).W Willi Lentza wokalista wykona pieśni włoskich kompozytorów przełomu XIX i XX wieku oraz utwory Mieczysława Karłowicza, Lucjana Marczewskiego, Stanisława Moniuszki i Ludomira Różyckiego. Koncert odbędzie się w ramach wyróżnienia Dyrektora Willi Lentza dla obiecującego, młodego artysty, biorącego udział w konkursie wokalnym w Busku-Zdroju 2023. PROGRAM Francesco Paolo Tosti (1846–1916), Gabriele D’Annunzio (1863–1938) „L'alba separa dalla luce l'ombra” Ottorino Respighi (1879–1936), Ada Negri (1870–1945) „Nebbie” Salvatore Cardillo (1874–1947), Riccardo Cordiferro (1875–1940) „Core ‘ngrato” Ernesto De Curtis (1875–1937), Libero Bovio (1883–1942) „Tu ca nun chiagne” Ernesto Tagliaferri (1889– 1937), Libero Bovio (1883–1942) „Passione” Giacomo Puccini (1858–1924) „Sole e amore” Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Zygmunt Rola-Różycki (1883–1930) „Najpiękniejsze Piosnki” op. 4, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Juliusz Słowacki (1809–1849) „Skąd pierwsze gwiazdy” op. 1 nr 2, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Józef Waśniewski (1859–1897) „Z erotyków” op. 3 nr 2, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Kazimierz Przerwa-Tetmajer (1865–1940) „Pamiętam ciche jasne dnie” op.1 nr 5, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Kazimierz Przerwa-Tetmajer (1865–1940) „Na spokojnym ciemnym morzu op. 3 nr 3, Lucjan Marczewski (1879–1935) ), Zygmunt Rola-Różycki (1883–1930) „Na ust koralu” Stanisław Moniuszko (1819–1872), Edmund Wasilewski (1814–1846) „Krakowiaczek” Stanisław Moniuszko (1819–1872), Adam Mickiewicz (1798–1855) „Znasz li ten kraj” Ludomir Różycki (1883–1953), Juliusz Słowacki (1809–1849) pieśń Gianiego z opery „Beatrix Cenci”
KUP BILET
bilety w cenie: 25/55zł
GRANDIOSO 2023/2024 BERNSTEIN | de FALLA | STALMIERSKI Koncert symfoniczny Sala symfoniczna ARTYŚCI Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie Barbara Stalmierska - harfa Jakub Chrenowicz - dyrygent UTWORY Janusz Stalmierski - Frazy Eola koncert na harfę, smyczki i flety Leonard Bernstein - Uwertura Kandyd Manuel de Falla - Trójgraniasty kapelusz (El sombrero de tres picos), suita nr 1 i 2 Co – a raczej: kto – łączy gorącą Hiszpanię z baletem? Odpowiedź może być tylko jedna: Manuel de Falla (1876-1946) i jego niezwykła suita baletowa Trójgraniasty kapelusz. Utwór powstał dla słynnych Baletów Rosyjskich Diagilewa. Scenografię do spektaklu przygotował sam Pablo Picasso, a choreografię opracował Léonide Massine. Premiera dzieła odbyła się w Londynie w 1919 roku i był to jeden z największych baletowych triumfów w XX stuleciu. O ile jednak Diagilew liczył na sukces okraszony skandalem, jaki osiągnął dzięki np. erotycznej interpretacji Popołudnia fauna Debussy'ego czy Święta wiosny Strawińskiego, mógł się czuć tym razem nieco rozczarowany. De Falla był gorliwym katolikiem i postanowił znacznie „złagodzić” fabułę powieści Pedro Antonio de Alarcóna, którą balet opowiadał. Pod innymi względami jednak wzbudził tyle kontrowersji, ile było konieczne, by wywołać głośną europejską debatę o utworze, zapewniając mu odpowiedni rozgłos. Krytycy okopali się w dwóch obozach: jedni twierdzili, że jest to niezwykły przykład hiszpańskiego ducha wyrażonego we współczesny sposób (opinia wielu krytyków spoza Hiszpanii), drudzy zaś, że to modernistyczna profanacja ludowych tradycji Hiszpanii (opinia wielu krytyków w Hiszpanii). W tym sporze, jak czas pokazał, rację mieli ci pierwsi. Trójgraniasty kapelusz to dziś nie tylko jeden z najsłynniejszych utworów de Falli, ale także jeden z ulubionych większości melomanów na świecie. I to właśnie tym gorącym, hiszpańskim akcentem zakończymy nasz koncert. A jakie utwory zabrzmią wcześniej? Usłyszymy także znakomitą uwerturę Kandyd napisaną przez Leonarda Bernsteina (1918-1990) do operetki o tym samym tytule. Kandyd miał swoją premierę w 1955 roku i był efektem współpracy Bernsteina i dramatopisarki Lillian Hellman. Operetka powstała w oparciu o nowelę Woltera z 1758 roku, która była satyrą na zabobony oraz modne poglądy filozoficzne jego czasów, a zwłaszcza na inkwizycję Kościoła katolickiego. Choć Kandyd odniósł umiarkowany sukces, uwertura do niego na stałe weszła do żelaznego repertuaru większości orkiestr symfonicznych na świecie. Jest ona hołdem złożonym życiu pełnemu pasji, emocji, entuzjazmu i żywiołowości. A od muzyków wymaga nadzwyczajnej szybkości i precyzji. Ale prawdziwym bohaterem tego wieczoru będzie Janusz Stalmierski (ur. 1959) i jego Frazy Eola: koncert na harfę i orkiestrę, smyczki i flety. Stalmierski jest szczecińskim kompozytorem, którego niezwykłą twórczość staramy się przybliżyć naszym Melomanom. I choć chyba każdy szczecinianin słyszał już hejnał naszego miasta grany na trąbce codziennie z okien Urzędu Miasta, tylko nieliczni wiedzą, że to właśnie Stalmierski jest jego autorem. Ogromny dorobek twórczy tego znakomitego kompozytora obejmuje m.in. wielkie dzieło kantatowo-oratoryjne, koncerty na instrumenty solowe (w tym koncert na klarnet i orkiestrę, którego prawykonanie odbyło się w naszej złotej sali w ubiegłym sezonie) czy symfonie. Zapytany kiedyś przez „Gazetę Wyborczą” o źródło swoich muzycznych inspiracji, Stalmierski powiedział: Zawsze wracam do „Die Kunst der Fuge” Jana Sebastiana Bacha. Wracam do „Święta wiosny” Igora Strawińskiego. Wracam do „Suity scytyjskiej” Siergieja Prokofiewa. Do niemalże połowy twórczości Musorgskiego, który mnie niebywale inspiruje. To jest taka muzyka, która zawsze brzmi świeżo, w której zawsze znajduję coś nowego. Po chwili dodał jednak, że lubi także słuchać ptaków śpiewających na Osowie, szczecińskiej dzielnicy, w której mieszka („Gazeta Wyborcza” z dn. 21.09.2018). Tych źródeł inspiracji kompozytora będą mogli Państwo poszukać w koncercie, w którym instrumentem solowym jest harfa – instrument o przepięknej barwie, zdecydowanie jednak zbyt rzadko widywany i słyszany w tej roli. Utwór wykona dla Państwa Barbara Stalmierska – na co dzień harfistka Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie i żona kompozytora. Nad całością będzie zaś czuwał maestro Jakub Chrenowicz – były asystent Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej, laureat Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy dyrygent, mający za sobą występy z takimi solistami jak chociażby Alexander Gavrylyuk, Daniił Trifonov czy Julianna Awdiejewa. Suita nr 2 Trójgranisaty kapelusz de Falli w wykonaniu Orquesta Sinfónica de Castilla y Léon po d batutą Thierry'ego Fischera:
KUP BILET
17.05.2024 20:00 | Dom Kultury Słowianin
bilety w cenie: od 100zł
Łona x Konieczny x Krupa to kooperacja szczecińskiego rapera z Andrzejem Koniecznym i Kacprem Krupą — muzykami ze składu Siema Ziemia. Ich debiutancki materiał „TAXI” opowiada o świecie widzianym zza szyby taksówki i jest zapisem transformacji kulturowej ostatnich trzech dekad. Łona przygląda się społecznym nastrojom z uważnością dokumentalisty. W tekstach sięga po autentyczne historie taksówkarzy, taksówkarek i ich pasażerów. Są tu więc elementy reportażu, jest osobista refleksja o świecie ukryta w taksówkowym uniwersum, jest wreszcie poetyka nocy obecna w intrygującej muzyce Koniecznego i Krupy. Początek projektu sięga 2020 roku i festiwalu sztuk społecznych OFF Opera. Wówczas Łona razem z Zuzą Głowacką przeprowadzili serię wywiadów z poznańskimi taksówkarzami i taksówkarkami. Rozmowy te - czasami powierzchowne, czasem głębokie - stały się punktem wyjścia dla konceptualnego albumu, który ukaże się jesienią tego roku. 19:00 Otwarcie bram 20:00 Koncert
KUP BILET
17.05.2024 20:00 | Winyle.fm
bilety w cenie: 30/40zł
Patryk Zakrocki | Śledź Młody Jazz 2024 Śledź Młody Jazz to cykl koncertów (minifestiwal) który realizujemy w Szczecinie od 2022 roku. W tym roku odbędzie się trzecia edycja Śledzia. Patryk Zakrocki - polski skrzypek i altowiolista oraz gitarzysta, artysta dźwiękowy, animator warszawskiej sceny improwizowanej, kompozytor. Pobierał lekcje kompozycji u legendarnego prof. Bogusława Schaeffera. Artysta związany jest z wieloma projektami: minimalistyczną elektroakustykę EA, akustycznym Trio Tupika oraz Galimadjaz Trio, trio perkusyjnym Kallerumpa, Zakładem Produkcji Dźwięku, eksperymentalnym elektronicznym duetem Normal Bias i duetem SzaZa, muzykoterapeutycznym Gabinetem Masażu Ucha Wewnętrznego, współtworzy zespół Leggerezza i Spontaneus Chamber Music oraz prowadzi formację Polski Piach, która łączy pulsację bluesową ze współczesną kameralistyką. Artysta jest laureatem nagród i wyróżnień za muzykę do przedstawień teatralnych i filmów. Gra na gitarze, altówce, oscylatorze i elektrycznej mbirze, dyryguje zespołami improwizatorów i wymyśla muzykę do filmów i spektakli. Jako improwizator występował takimi artystami, jak Tetuzi Akiyama, Fred Frith, Noel Akchote, Kazuhisa Uchihashi. Macio Moretti, Franz Hauzinger, Marcin Olak, Augusti Fernandez , Raphael Rogiński, Paweł Szpura, Maurycy Zimmerman, Ned Rothenberg, David Helbock. Dyskografia Patryka Zakrockiego obejmuje kilkanaście albumów, ale "Tales for Solo Guitar" jest jego debiutem jako gitarzysty solowego. Na "Tales for Solo Guitar" składają się utwory zarejestrowane podczas dwóch, w pełni improwizowanych sesji, z których na płytę trafiły wyłącznie pierwsze podejścia, bez dogrywek i poprawek. "Słyszymy muzykę dokładnie taką, jaka wyszła spod palców - mówi Patryk Zakrocki. Uwielbiam prawdę w muzyce i na tej płycie nie chciałem "chować się" za przygotowanymi rzeczami. Nawet jeśli w trzech utworach luźno bazowałem na istniejących tematach, to naturalnie uruchamiały one improwizację, podczas której decyzje przypływają z jakiegoś stanu nieświadomego. Myślę, że to pieśni śniącego ciała, które, jak twierdzi Mindel, jest wciąż obecne i aktywne nawet gdy działamy na jawie - podsumowuje muzyk". Patryk Zakrocki znany przede wszystkim jako znakomity skrzypek i altowiolista, ale do sesji poprzednich solowych projektów (np. album "Prace z Obrazkiem") zapraszał wielu solistów lub (jak na płytach "Martian Landscapes" czy "Postpandemic Music") wszystkie instrumenty nagrywał sam. "Pozbawiałem się przy tym wirtuozerii i nie używałem swoich najbardziej zintegrowanych narzędzi - wyjaśnia Patryk Zakrocki. Rezygnowałem z techniki na rzecz nowych barw i świeżej energii. Skąd więc gitara solo? Ten instrument ma specyficzny groove, namawia mnie do rytmiki, pulsu, improwizowania i spontanicznego układania melodii w basie i sopranie. Przede wszystkim jednak znalazłem w nim ogromny spokój, którym bardzo chciałbym się podzielić". Niespiesznie płynąca, pełna oddechu i spokoju, ale też wyjątkowo bogata i głęboka narracyjnie muzyka Patryka Zakrockiego została opisana intrygującymi, plastycznymi tytułami. "Lubię słowa, ich zakres i moc, w ogóle literaturę, ale czym one są wobec dźwięków? Sądzę, że jeden moment w muzyce niesie znacznie więcej informacji niż zdanie. Każde współbrzmienie tworzy niepowtarzalną relację nakładających się na siebie pól harmonicznych. Fascynuje mnie czas, punkt, emocje, kontekst i fizyczność dźwięku - słowa nie mogą tego oddać, może dlatego tytuły to taka gra, pobudzanie wyobraźni słuchacza, zabawa kodami, skojarzeniami" - wyjaśnia koncepcję nowego albumu Patryk Zakrocki. Na okładce płyty (projekt Pawła Ryżko) znajduje się fraza "all sounds are stuff as dreams are made on". "To parafraza słów Szekspira, na które trafiłem w wykładzie o lekkości Italo Calvino. Pomyślałem, że to bardzo trafne zdanie, bo ujmuje bez nazywania to subtelne źródło, z którego bierze się strumień kreatywnego działania. Czymś innym jest pomysł, który może być intelektualnym konstruktem, jakąś figurą, nieparzystym riffem, czymś co uruchamia muzyka, a czymś innym flow, działanie spontaniczne, pełna inwencji manipulacja dźwiękami. Właśnie stąd bierze się improwizacja" - wyjaśnia gitarzysta. Patryk Zakrocki grał już u nas z kierowaną przez siebie grupą Polski Piach. Na koncercie usłyszymy utwory z najnowszej, autorskiej płyty oraz zapewne coś z repertuaru Polskiego Piachu, który właśnie wydał trzecią płytę. https://culture.pl/pl/tworca/patryk-zakrocki https://jazzpress.pl/plyty/patryk-zakrocki-tales-solo-guitar
KUP BILET
bilety w cenie: płatny
Stare Dobre Małżeństwo Stare Dobre Małżeństwo to najbardziej rozpoznawalny zespół z kręgu piosenki poetyckiej i ballady folkowej w Polsce, od przeszło trzech dekad prowadzony przez Krzysztofa Myszkowskiego - charyzmatycznego pieśniarza, kompozytora i autora o studenckim rodowodzie. Występy tej legendarnej formacji stanowią atrakcję koncertową na niespotykaną dotąd skalę. Stare Dobre Małżeństwo regularnie zapełnia największe i najbardziej prestiżowe sale koncertowe w kraju. Publiczność zespołu dojrzewając z nim, podąża wiernie jego śladem, co stanowi wartość najwyższą z możliwych. Skład zespołu: Krzysztof Myszkowski – śpiew, gitara, harmonijka ustna Tomasz Pierzchniak - gitara basowa, kontrabas Wojciech Czemplik – skrzypce    
KUP BILET
18.05.2024 19:00 | After Ego
bilety w cenie: 30/40zł
Sobotni koncert – Relationship Advice (Kolonia) + for example John (Łódź) + septembie (Poznań) Miejsce - After Ego, Księcia Świętopełka 23 Bilety – 30/40 Relationship Advice (Kolonia, Niemcy) – emo/pop punk https://www.instagram.com/relationshipadvice.band https://linktr.ee/relationshipadvice.band Czteroosobowy skład grający inspirujący się midwest emo pochodzący z Kolonii. Pierwszy raz na trasie w Polsce. Relationship Advice to przede wszystkim melodia i punkowa energia. for example John (Łódź) - math rock/mid-nowhere emo Powstali jako internetowy międzynarodowy projekt zrzeszający muzyków od Japonii, przez Australię, UK po USA. Teraz stacjonują w stałym składzie w Łodzi. Dużo tappingu, loopowanych gitar i ładnych melodii ukrytych w połamanych rytmach. Premiera debiutanckiego albumu zaplanowana na połowę 2024 roku. https://www.instagram.com/for.example.john.band https://linktr.ee/forexampleJohn septembie (Poznań) - Indie rock https://www.instagram.com/septembie9/ https://septembie.bandcamp.com/ septembie to solowy projekt muzyczny wokalisty oraz gitarzysty Heathermint, oraz Cinema Protests Club. Jego debiutanckie “demo” łączy w sobie nostalgie dream popu z dynamiką indie rocka. Podczas występu zaprezentuje znane już utwory jak i te, których premiera dopiero się odbędzie.
KUP BILET
18.05.2024 20:00 | Dom Kultury Słowianin
bilety w cenie: 75/90zł
CLOSTERKELLER 25-lecie płyty Graphite Ta wyjątkowa trasa z okazji 25-lecia wydania płyty Graphite obejmuje 13 koncertów. Materiał z tej płyty, należącej do największych dokonań zespołu, z przebojami Na krawędzi i Czas komety, arcydziełem gotyckiej delikatności Zaklęta w marmur i ciężaru w utworze tytułowym, zostanie na każdym z występów przypomniany w całości od poczatku do końca. Anja Orthodox mówi: „Jestem bardzo dumna z tego ślicznego i najbardziej eterycznego albumu w historii zespołu. To było ukoronowanie tamtego składu. Po tych 25 latach cieszymy się jak dzieci na granie tej płyty na żywo, bo płynąć na takich dźwiękach to magiczne doświadczenie”. Ponadto firma Metal Mind wyda zremasterowaną reedycję Graphite w pełnej wersji (oryginał miał dwie edycje: chodzi o tę poszerzoną, z utworami Dwa dni oraz Adam i Ewa), która premierę będzie miała na wiosennym tournée. Oprócz Graphite swój jubileusz ma w tym roku także druga wybitna płyta z dyskografii Closterkeller – piękna, złota Aurum obchodzi bowiem swe 15lecie. Najlepsze utwory z niej wypełnią drugą część koncertu. Usłyszycie m.in. Ogród półcieni, Dwie połowy czy Nocarza. Skład zespołu: Anja Orthodox – wokal Adam Najman – perkusja Michał Rollinger – instrumenty klawiszowe Michał Jarominek – gitara Krzysztof Najman – gitara basowa   Closterkeller: https://www.facebook.com/closterkeller https://youtube.com/c/Closterkeller https://www.instagram.com/closterkeller_official/ http://www.anja.pl/   Wcześniej zagra zespół Witchen: https://www.facebook.com/ZespolWitchenSzczecin
KUP BILET
18.05.2024 22:00 | Grey Club
bilety w cenie: 26zł
Dj Matys Zapraszamy już 18.05 (sobota), start godz. 22:00, + 19 lat! Fantastyczna noc podczas, której będzie działo się wiele. Event, którego nie możecie przegapić! Dj: Matys, Phil Novy, Maiqel.
KUP BILET