Wszystkie wydarzenia w Szczecinie, na które możesz kupić bilety.
bilety szczecin
02.05.2024 11:00 | Teatr Lalek Pleciuga
bilety w cenie: płatny
"Tuligranie na dywanie" Dla najmłodszych Wyjątkowe przedstawienie, otwarte na potrzeby dzieci nawet przed pierwszym rokiem życia! Wyobraź sobie, że jesteś bardzo małym człowiekiem. Masz dwa lata, rok albo jeszcze mniej. I wiele rzeczy przeżywasz pierwszy raz. Lubisz badać świat wszystkimi zmysłami, co pozwala Ci odkryć zupełnie nowe zastosowanie dla wielu rzeczy. Tworząc to przedstawienie dowiadywaliśmy się, jak odbierają świat ludzie, którzy są na nim od bardzo niedawna. Dlatego granica między sceną a widownią jest bardzo płynna i elastyczna. Niemowlęta i małe dzieci mogą zachowywać się bardzo indywidualnie, a my pozostaniemy w gotowości i otwartości na to, że maleńki odbiorca zainteresuje się zaskakującym dorosłych elementem przedstawienia. Najmłodsi widzowie mogą badać wybrany element scenografii, swoich opiekunów, innych widzów lub podążać za działaniem aktorek, które będą delikatnie i spokojnie angażować ich uwagę. Pamiętając, że naturalną potrzebą małych dzieci jest bliskość, wspieramy rodziny w uważnym i spokojnym byciu razem. Staramy się, by stale towarzyszący dzieciom dorośli, odbierając spektakl wspólnie, a dzięki temu podobnie do swoich pociech, mogli przez chwilę odpocząć. Stonowana scenografia, spokojna muzyka, łagodne światło oraz uważna obecność aktorek stworzą przytulną atmosferę najnajpierwszego, teatralnego spotkania. Ważne informacje: podczas przedstawienia dzieci nie muszą siedzieć w jednym miejscu – mogą zachowywać się spontanicznie i swobodnie eksplorować stworzoną przez nas bezpieczną przestrzeń, jeśli dorosły widz zauważy, że pozostające pod jego opieką dziecko czuje się niekomfortowo, w każdej chwili może wychodzić i wracać, gdy dziecko będzie gotowe, na spektakl wchodzimy bez butów, zapraszamy w skarpetkach lub kapciach :) Premiera 27 stycznia 2024 reżyseria: Lena Alberska
KUP BILET
02.05.2024 12:30 | Teatr Lalek Pleciuga
bilety w cenie: płatny
"Tuligranie na dywanie" Dla najmłodszych Wyjątkowe przedstawienie, otwarte na potrzeby dzieci nawet przed pierwszym rokiem życia! Wyobraź sobie, że jesteś bardzo małym człowiekiem. Masz dwa lata, rok albo jeszcze mniej. I wiele rzeczy przeżywasz pierwszy raz. Lubisz badać świat wszystkimi zmysłami, co pozwala Ci odkryć zupełnie nowe zastosowanie dla wielu rzeczy. Tworząc to przedstawienie dowiadywaliśmy się, jak odbierają świat ludzie, którzy są na nim od bardzo niedawna. Dlatego granica między sceną a widownią jest bardzo płynna i elastyczna. Niemowlęta i małe dzieci mogą zachowywać się bardzo indywidualnie, a my pozostaniemy w gotowości i otwartości na to, że maleńki odbiorca zainteresuje się zaskakującym dorosłych elementem przedstawienia. Najmłodsi widzowie mogą badać wybrany element scenografii, swoich opiekunów, innych widzów lub podążać za działaniem aktorek, które będą delikatnie i spokojnie angażować ich uwagę. Pamiętając, że naturalną potrzebą małych dzieci jest bliskość, wspieramy rodziny w uważnym i spokojnym byciu razem. Staramy się, by stale towarzyszący dzieciom dorośli, odbierając spektakl wspólnie, a dzięki temu podobnie do swoich pociech, mogli przez chwilę odpocząć. Stonowana scenografia, spokojna muzyka, łagodne światło oraz uważna obecność aktorek stworzą przytulną atmosferę najnajpierwszego, teatralnego spotkania. Ważne informacje: podczas przedstawienia dzieci nie muszą siedzieć w jednym miejscu – mogą zachowywać się spontanicznie i swobodnie eksplorować stworzoną przez nas bezpieczną przestrzeń, jeśli dorosły widz zauważy, że pozostające pod jego opieką dziecko czuje się niekomfortowo, w każdej chwili może wychodzić i wracać, gdy dziecko będzie gotowe, na spektakl wchodzimy bez butów, zapraszamy w skarpetkach lub kapciach :) Premiera 27 stycznia 2024 reżyseria: Lena Alberska
KUP BILET
02.05.2024 15:30 | Statek Joanna
bilety w cenie: 55/65zł
Rejs majówkowy 2h Zielone Zakątki Odry Ahoj!  Szukasz niezapomnianej przygody na majówkę? Wyrusz z nami w rejs po malowniczych wodach! MS Joanna zaprasza na pokład na godzinne oraz dwugodzinne rejsy, które z pewnością dostarczą Ci niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków. To idealna okazja, aby odpocząć i cieszyć się wiosenną świeżością nad wodą. zarezerwuj swoje miejsce już dziś i dołącz do naszej wodnej przygody!  Czekamy na Ciebie!
KUP BILET
02.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: płatny
Kora - dziecko słońca (Scena Kameralna) Muzyczna opowieść o Korze,  charyzmatycznej artystce, piosenkarce, autorce tekstów piosenek i wierszy oraz malarce. Pisano o niej, że jest wieczną hipiską i rockową poetką. Scena była jej żywiołem, tu zmieniała się jak kameleon - raz była drapieżna, a za chwilę liryczna. Wraz z grupą Maanam wylansowała mnóstwo przebojów, które na stałe weszły do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej. W latach 80. ubiegłego wieku stała się idolką tłumów, gwiazdą, jakiej dotąd nie było w polskim show- biznesie. Kora zmarła w 2018 roku.  scenariusz i reżyseria: Adam Opatowicz kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski projekcja filmowa: Michał Materna premiera: 10 lutego 2024 inspicjent: Beata Buchner Obsada: KORA Adrianna Szymańska Krzysztof Baranowski Łukasz Wons - gościnnie
KUP BILET
XD
bilety w cenie: 25/45zł
XD  Scena Nowe Sytuacje (DAWNA MALARNIA) DRAMMA PER MUSICA Na podstawie „Pastrami” Malcolma XD. Czy da się wystawić na scenie internet? A w formie barokowej opery? XD... to spektakl muzyczny realizowany na podstawie tekstów najbardziej tajemniczego internetowego autora –  Malcolma XD. Jego krótkie, absurdalne, ironiczne opowiadania podbiły serca millenialsów, a niedawno doczekały się realizacji filmowych Netflixa i Canal+. W zagrzybionej piwnicy w bloku spotyka się wspólnota mieszkaniowa. Zebranie dotyczące rewitalizacji windy niespodziewanie przeradza się w awanturę, której przebieg wygląda podejrzanie znajomo. Czy kiedyś uda się nam uwolnić z błędnego koła sporów i rozliczeń?  Inscenizacja „Pastrami” Malcolma XD nawiązuje formą do barokowego gatunku muzyczno-scenicznego dramma per musica.  Obsada: Grażyna Madej Joanna Matuszak Arkadiusz Buszko Paweł Niczewski Julia Gadzina (gościnnie) Maciej Łączyński (gościnnie) Realizatorki i realizatorzy: reżyseria, choreografia: Aleksandra Matlingiewicz reżyseria, adaptacja, muzyka: Jacek Sotomski konsultacja dramaturgiczna: Piotr Wawer jr scenografia, wideo, przestrzeń wizualna: Eternal Engine kostiumy: Mikołaj Dziedzic tutoring: Hubert Sulima asystentka reżyserów: Joanna Matuszak fot. Daniel Rumiancew, projekt plakatu: Pełnia Studio
KUP BILET
03.05.2024 13:00 | Statek Joanna
bilety w cenie: 35/45zł
Rejs po porcie  Ahoj!  Szukasz niezapomnianej przygody na majówkę? Wyrusz z nami w rejs po malowniczych wodach!  MS Joanna zaprasza na pokład na godzinne oraz dwugodzinne rejsy, które z pewnością dostarczą Ci niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków. To idealna okazja, aby odpocząć i cieszyć się wiosenną świeżością nad wodą. zarezerwuj swoje miejsce już dziś i dołącz do naszej morskiej przygody!  Czekamy na Ciebie!
KUP BILET
03.05.2024 14:30 | Statek Joanna
bilety w cenie: 35/45zł
Rejs po porcie  Ahoj!  Szukasz niezapomnianej przygody na majówkę? Wyrusz z nami w rejs po malowniczych wodach!  MS Joanna zaprasza na pokład na godzinne oraz dwugodzinne rejsy, które z pewnością dostarczą Ci niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków. To idealna okazja, aby odpocząć i cieszyć się wiosenną świeżością nad wodą. zarezerwuj swoje miejsce już dziś i dołącz do naszej morskiej przygody!  Czekamy na Ciebie!
KUP BILET
03.05.2024 18:00 | Zamek Książąt Pomorskich
bilety w cenie: 60zł
XXVI Wiosenne Koncerty Gitarowe na Zamku Sala Anny Jagiellonki (wejście A, I piętro) Podczas tegorocznej majówki w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie rozbrzmiewać będą gitarowe dźwięki. Dla szczecińskiej publiczności wystąpią światowej sławy muzycy. Na koncerty Zamek zaprasza 3 i 4 maja. 3 maja (piątek), godz. 18:00 MARCIN DYLLA - gitara klasyczna PROGRAM KONCERTU: Lennox Berkeley (1903 - 1989) - Sonatina op. 51  Allegretto  Lento  Rondo, Allegro non troppo  Silvius Leopold Weiss (1686 - 1750) - Sonata no. 34, d minor  Prelude  Allemande  Courante  Sarabande  Bouree  Gigue  Wenzel Thomas Matiegka (1773 - 1830) - Sonata op. 23  Presto Fugato  Menuetto  Rondo  Astor Piazzolla (1921 - 1992) - Cinco Piezas  Campero  Romantico  Acentuado  Triston  Compadre Marcin Dylla zaliczany jest przez wielu krytyków muzycznych i melomanów do grona najwybitniejszych gitarzystów klasycznych. Swoją pozycję zawdzięcza m.in. niespotykanej liczbie nagród na konkursach muzycznych. W latach 1996-2007 dziewiętnastokrotnie zdobył pierwsze miejsce na najbardziej prestiżowych, międzynarodowych konkursach gitarowych, odbywających się w Europie i USA. W 2002 roku na 7. Międzynarodowym Konwencie Gitarowym w Alessandrii otrzymał nagrodę krytyków muzycznych - Złotą Gitarę - dla najlepiej zapowiadającego się młodego gitarzysty.  Jego płyta CD nagrana dla wytworni Naxos, znalazła się w dziesiątce najlepiej sprzedających się albumów tej firmy w roku 2008, natomiast płyta DVD „Wawel o zmierzchu” została nominowana do Nagrody Muzycznej „Fryderyk” w 2010 roku.  Renomę Marcina Dylli w artystycznym życiu Europy ugruntowuje udział w wielu festiwalach muzycznych, prowadzenie lekcji mistrzowskich, współpraca z wybitnymi muzykami i orkiestrami oraz liczne recitale w prestiżowych salach koncertowych, takich jak: Konzerthaus – Wiedeń, Musikverein – Wiedeń, Auditorio Nacional – Madryt, Concertgebouw – Amsterdam, Filharmonia – St. Petersburg, Tchaikovsky Concert Hall – Moskwa, National Concert Hall – Taipei, Kleinhans Music Hall – Buffalo N.Y, Carnegie Hall – Nowy Jork.  Zdobycie pierwszej nagrody na konkursie gitarowym GFA w Los Angeles, uważanym za najbardziej prestiżowy na świecie, zaowocowało trasą koncertową w ponad 60 miastach USA, Kanady i Meksyku. Po jego recitalu w Waszyngtonie, The Washington Post napisał: „Jeśli ktokolwiek miałby wątpliwości, że Marcin Dylla należy do najbardziej utalentowanych gitarzystów naszej planety, to tego wieczoru zostały one rozwiane całkowicie”.  Marcin Dylla urodził się 6 czerwca 1976 r. w Chorzowie. Naukę gry na gitarze rozpoczął w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej w Rudzie Śląskiej. W latach 1995-2000 studiował na Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie gitary ad. Wandy Palacz.  Edukację muzyczną kontynuował na zagranicznych uczelniach: na Akademii Muzycznej w Bazylei pod kierunkiem Prof. Oscara Ghiglii, na Akademii Muzycznej we Freiburgu pod kierunkiem Prof. Sonji Prunnbauer oraz w Konserwatorium Muzycznym w Maastricht pod kierunkiem Prof. Carlo Marchione.  W 2016 roku pełnił zaszczytną funkcję profesora gościnnego na Uniwersytecie w San Francisco. Obecnie wykłada na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz na Uniwersytecie w Münster. 4 maja (sobota), godz. 18:00 KWINTET W SKŁADZIE: Klaudiusz Baran - bandoneon Paweł Wajrak - skrzypce Michał Nagy - gitara Jacek Bylica - fortepian Duszan Korczakowski – kontrabas Zespół tworzą muzycy od lat zajmujący się twórczością Astora Piazzolli i stylem Tango Nuevo, nagradzani m.in. Nagrodami Muzycznymi „Fryderyk” za fonogramy z tym repertuarem.  PROGRAM KONCERTU: Astor Piazzolla  La Muerte del Angel Milonga del Angel Michelangelo 1970 Escualo Invierno Porteno Adios Nonino Concierto para Quinteto Soledad  Café 1930 Thomas Gubitsch  Villa Luro Coco Nelegatti  Manana vemos Anoche te vi Hoy en dia Klaudiusz Baran Artysta wszechstronny, obdarzony wyjątkową wrażliwością muzyczną. Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu, wynosząc go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. W swoich interpretacjach potrafi splatać pokorę wobec dzieła muzycznego, z bogactwem inwencji, osobistym pojmowaniem czasu w muzyce, wyjątkową sceniczną charyzmą, naturalnością ekspresji. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, nagrodach na konkursach instrumentalnych, nominacjach i nagrodach artystycznych. W roku 2003 jako pierwszy akordeonista otrzymał FRYDERYKA w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna, za album „Astor Piazzolla – Tango” nagrany dla wytwórni Sony Classical, a w 2020 roku kolejne dwie statuetki w kategoriach: Album Roku Muzyka Symfoniczna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej, za album „100 na 100. Muzyczne Dekady Wolności”.  Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, największe jednak uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym prawie 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe, a odzwierciedlające jego temperament, młodzieńczą energię, a zarazem muzyczną dojrzałość i potrzebę twórczego formowania scenicznej prezentacji. Współtworzył i był liderem najsłynniejszych formacji tangowych, takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango, kreujących polską kulturę tanga.  Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z Orkiestrą Filharmonii Narodowej oraz z większością najważniejszych polskich orkiestr. Wśród jego licznych partnerów w rozmaitych projektach muzyki kameralnej, znajdziemy takich mistrzów jak: Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Jako muzyczny kameleon, odnajduje i czerpie inspirację z innych muzycznych światów, nagrywa muzykę filmową i rozrywkową oraz towarzyszy piosence aktorskiej.  W sobie tylko wiadomy sposób, potrafi połączyć aktywność artystyczną z działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ponad 200-letniej, najbardziej rozpoznawalnej polskiej uczelni. W roku 2016 został wybrany jej Rektorem, a w czerwcu 2020 ponownie na kadencję 2020-2024. Paweł Wajrak  Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz koncertmistrz i kierownik artystyczny Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Współtworzy kwintet smyczkowy Piazzoforte Ensamble oraz zespół New Tango Bridge. Laureat nagrody Fryderyk w 2006 roku za płytę Astor Piazzolla, zrealizowaną wraz z Kevinem Kennerem i Piazzoforte Ensemble. Artysta zarejestrował wybrane koncerty A. Vivaldiego z cyklu  La Stravaganza na płycie Bach & Vivaldi, wydanej z okazji 20-lecia Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej (Castello 2011). W 2015 roku dokonał dla wytwórni Acte Prealable w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego pierwszego w historii nagrania Koncertu skrzypcowego A-dur op.8 A.F. Duranowskiego, wykonując go w tym samym roku z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej podczas Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich w Lublinie. Koncertuje jako solista i kameralista, współpracował z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, występuje na festiwalach w kraju i za granicą, pozostając w stałej współpracy m.in. z Kevinem Kennerem, Waldemarem Malickim, Michałem Nagy, Piotrem Wajrakiem. Szczególne zamiłowanie do tango nuevo zaowocowało wieloletnią współpracą Pawła Wajraka z prekursorem tego stylu w Polsce – Grzegorzem Frankowskim oraz Waldemarem Malickim, z którymi współtworzy Tango Bridge założone na wzór Quinteto Tango Nuevo Astora Piazzolli. Urodził się w Lublinie. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Romana Reinera. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich i kameralnych pod kierunkiem m.in. Mariny Jaszwili i Wiesława Kwaśnego. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 1997-2001 był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Amabile. Współpracował z zespołami Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, pozostaje w stałej współpracy z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Michał Nagy  Występował na licznych festiwalach muzycznych (m.in. Warszawska Jesień, Carintischer Sommer, Menuhin Festival Gstaad, Allegro Vivo, Styriarte, Kwartesencja, Śląska Jesień Gitarowa, Nuevo Mundo, Festiwal Muzyki Astora Piazzolli w Krakowie, Gitarre Wien, Wrocławski Festiwal Gitarowy, Muzyka na Szczytach, Emanacje).  Jako solista współpracował z orkiestrami: Filharmonii Narodowej, Filharmonii Krakowskiej, Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, Wrocławską Orkiestra Kameralną Vratislavia, Concerto Avenna, Capella Bydgostiensis, Camerata Nova, Fresco Sonare i Chopin Academia Orchestra. Występował również ze Stowarzyszeniem Kameralistów Filharmonii Narodowej, kwartetem smyczkowym Royal String Quartet  i zespołem Wiener Instrumentalsolisten, a także jako członek zespołów New Tango Bridge i New Art Ensemble. Jest również współtwórcą i członkiem międzynarodowego kwartetu gitarowego Guitar 4mation, specjalizującego się w wykonaniach muzyki XX i XXI wieku, w tym między innymi repertuaru z pogranicza muzyki współczesnej i jazzu. Jest członkiem zespołu Hirundo Maris, założonego przez Ariannę Savall i Pettera Udlanda Johansena (nagrania płytowe: CD „Il Viaggio d’Amore”, 2015, The Wind Rose, 2017, Poésie et musique, 2021). Michał Nagy koncertował również w duecie z gitarzystą Marcinem Siatkowskim, skrzypkiem Pawłem Wajrakiem, bandoneonistą Klaudiuszem Baranem i oboistą Arkadiuszem Krupą, z którym zarejestrował sonaty Domenica Scarlattiego w autorskim opracowaniu na obój i gitarę (wydawnictwo Agencji Artystycznej GAP, 2015). Występował także z Lilianną Stawarz, Januszem Wawrowskim, Robertem Kabarą, Waldemarem Malickim.  W roku 2020 wydał  solową płytę p.t. Fughetta, zawierającą dedykowaną mu tytułową kompozycję Pawła Szymańskiego oraz utwory B.Brittena, S.Gubajduliny i A.Tansmana. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2021. Dokonał prawykonań utworów, m.in. Sergia Assada, Pawła Szymańskiego, Guntera Schneidera, Bartłomieja Budzyńskiego i Stefana Soewandiego.   M. Nagy dokonał również nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Bayerischer Rundfunk, Radia Szwajcarii Romańskiej i stacji ZDF. Jest także autorem wielu aranżacji na gitarę solo i z zespołami kameralnymi. Współpracował z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i wydawnictwem Euterpe.  Nagrywał m.in. dla firm: Sony Music (nagroda Fryderyk 2002 za płytę ,, Piazzolla Tango” w kategorii  Album Roku - Muzyka Kameralna, wspólnie z K. Baranem), Dux (nominacja do Fryderyka 2000 za płytę pt. Micropiezas w duecie z M.Siatkowskim), Polskie Nagrania Edition, Outhere  i Gramola Vienna ( pulse.sound.joy.heart. , Sonada de Alma, Trans4mation -  Guitar 4mation). Najnowsze nagranie, Centenario (2021), jest hołdem złożonym Astorowi Piazzolli w setną rocznicę jego urodzin i zawiera m.in. Koncert podwójny na bandoneon i gitarę Hommage à Liège. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2022. Urodził się w Warszawie. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i Konserwatorium Wiedeńskim. Jego nauczycielami byli Janusz Raczyński, Marcin Zalewski,  Ryszard Bałauszko  i Heinz Wallisch. Jest laureatem międzynarodowych konkursów gitarowych w Fiuggi, Gdańsku, Krakowie i Tychach. Dwukrotnie był stypendystą Fundacji Kultury. Jest laureatem nagrody Województwa Małopolskiego ,,Ars Quaerendi” i odznaki  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ,,Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Profesor  sztuki muzycznej, wykładowca Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, od 2021 roku kierownik Katedry Gitary i Harfy AMKP.  Od 2008 roku jest kierownikiem artystycznym Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych i Festiwalu Terra Artis w Lanckoronie.  Michał Nagy gra na gitarach Mario Rosazza Ferraris i Petr Matoušek, używa strun D’Addario. Jacek Bylica  Pianista, pedagog. Urodził się 03.05.1959 w Bielsku-Białej. Studia muzyczne w zakresie pianistyki ukończył w 1984 roku pracując pod kierunkiem prof. L. Stefańskiego oraz J. Łukowicza. Swoje umiejętności rozwijał uczestnicząc w kursach pianistycznych prowadzonych przez W. Mierżanowa, I. Klansky’ego, W. Shatski’ego.  Jest laureatem I nagrody VIII Międzyuczelnianego Konkursu Muzyki Kameralnej z roku 1983 w kategorii duetów kameralnych. W jego dorobku artystycznym zawarte jest wykonawstwo muzyki solowej, teatralnej oraz współpraca z wieloma artystami, zarówno z kręgu muzyki klasycznej jak i popularnej. Jako solista lub kameralista występował w wielu krajach Europy, jak również w USA, Kanadzie, Izraelu, w Rosji. Przez kilka lat związany był z Teatrem Ewy Demarczyk. Jako członek zespołu instrumentalnego brał udział z tą artystką w wielu koncertach.  Współpracował z wieloma instytucjami życia muzycznego, Filharmonią w Krakowie, teatrami – szczególnie z Teatrem im. J. Słowackiego, w którym brał udział w większości spektakli muzycznych (w okresie dyrekcji K. Orzechowskiego), oraz szkołami muzycznymi wszystkich stopni, gdzie udzielał się jako pedagog. Często występuje z artystami specjalizującymi się w wykonywaniu tanga klasycznego i tanga–nuevo. W Akademii Muzycznej w Krakowie zatrudniony jest na stanowisku adiunkta. W 2015 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Duszan Korczakowski  Absolwent Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie kontrabasu Jerzego Tokarczyka. Laureat licznych wyróżnień w ogólnopolskich konkurach kontrabasowych. Uczestnik wielu kursów dla solistów i mistrzowskich kursów orkiestrowych, powiązanych z tournée po Polsce, Anglii, Niemczech, Holandii, Austrii, Chinach, Ameryce Północnej i Południowej. W sezonie 2007–2008 pełnił funkcje koncertmistrza sekcji kontrabasów w Teatro Municipal w Santiago de Chile. Obecnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, takimi jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis oraz zespoły kameralne Filharmonii Krakowskiej i Akademii Muzycznej. Przez ostatnie 10 lat występował z takimi artystami, jak Ivo Pogorelich, Placido Domingo, Gheorghe Zamfir, Steven Isserlis, Krzysztof Penderecki. Brał udział w koncertach w ramach Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Muzyki Filmowej, UnSound Festival. Na stałe współpracuje z Nigelem Kennedym, będąc członkiem Orchestra of Life, z którym to zespołem dokonał nagrania Czterech pór roku A. Vivaldiego. W sezonie 2015–2016 był członkiem gruzińskiej orkiestry barokowej Georgian Sinfonietta, wraz z którą koncertował z takimi gwiazdami muzyki dawnej, jak Jordi Savall i Sergio Azzolini. Jako solista nagrał sonaty kontrabasowe Franka Proto i Paula Hindemitha dla Polskiego Radia. Koncertował również w Chile, wykonując premierowe utwory studentów krakowskiej Akademii Muzycznej. XXVI Wiosenne Koncerty Gitarowe odbędą się 3 i 4 maja (piątek i sobota) o godz. 18:00 w Sali Anny Jagiellonki (wejście A, I piętro). Bilety w cenie 60 zł można kupić na stronie https://bilety.zamek.szczecin.pl/ oraz w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej (wejście I z Dziedzińca Menniczego), a także w kasie Zamku (wejście A), czynnej na godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia.
KUP BILET
03.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: płatny
Kora - dziecko słońca (Scena Kameralna) Muzyczna opowieść o Korze,  charyzmatycznej artystce, piosenkarce, autorce tekstów piosenek i wierszy oraz malarce. Pisano o niej, że jest wieczną hipiską i rockową poetką. Scena była jej żywiołem, tu zmieniała się jak kameleon - raz była drapieżna, a za chwilę liryczna. Wraz z grupą Maanam wylansowała mnóstwo przebojów, które na stałe weszły do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej. W latach 80. ubiegłego wieku stała się idolką tłumów, gwiazdą, jakiej dotąd nie było w polskim show- biznesie. Kora zmarła w 2018 roku.  scenariusz i reżyseria: Adam Opatowicz kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski projekcja filmowa: Michał Materna premiera: 10 lutego 2024 inspicjent: Beata Buchner Obsada: KORA Adrianna Szymańska Krzysztof Baranowski Łukasz Wons - gościnnie
KUP BILET
XD
bilety w cenie: 25/45zł
XD  Scena Nowe Sytuacje (DAWNA MALARNIA) DRAMMA PER MUSICA Na podstawie „Pastrami” Malcolma XD. Czy da się wystawić na scenie internet? A w formie barokowej opery? XD... to spektakl muzyczny realizowany na podstawie tekstów najbardziej tajemniczego internetowego autora –  Malcolma XD. Jego krótkie, absurdalne, ironiczne opowiadania podbiły serca millenialsów, a niedawno doczekały się realizacji filmowych Netflixa i Canal+. W zagrzybionej piwnicy w bloku spotyka się wspólnota mieszkaniowa. Zebranie dotyczące rewitalizacji windy niespodziewanie przeradza się w awanturę, której przebieg wygląda podejrzanie znajomo. Czy kiedyś uda się nam uwolnić z błędnego koła sporów i rozliczeń?  Inscenizacja „Pastrami” Malcolma XD nawiązuje formą do barokowego gatunku muzyczno-scenicznego dramma per musica.  Obsada: Grażyna Madej Joanna Matuszak Arkadiusz Buszko Paweł Niczewski Julia Gadzina (gościnnie) Maciej Łączyński (gościnnie) Realizatorki i realizatorzy: reżyseria, choreografia: Aleksandra Matlingiewicz reżyseria, adaptacja, muzyka: Jacek Sotomski konsultacja dramaturgiczna: Piotr Wawer jr scenografia, wideo, przestrzeń wizualna: Eternal Engine kostiumy: Mikołaj Dziedzic tutoring: Hubert Sulima asystentka reżyserów: Joanna Matuszak fot. Daniel Rumiancew, projekt plakatu: Pełnia Studio
KUP BILET
bilety w cenie: 55/85zł
Metamorfozy - Wielki finał Szczecin Classic 2024 Siła dwóch orkiestr, charyzma wybitnych artystów i repertuar nawet na 23 instrumenty solo! Taki będzie koncert wieńczący największy na Pomorzu Zachodnim festiwal muzyki klasycznej, SZCZECIN CLASSIC. Pełen wirtuozowskich popisów, melancholijnych uniesień, przemian i przeżyć, wykonany zostanie przez wybitnych mistrzów z całego świata, przeniesie publiczność daleko poza granice zmysłów. Metamorfozy, nie tylko w postaci utworu mistrza późnoromantycznej symfoniki, Ryszarda Straussa, zawładną sceną Filharmonii im. M. Karłowicza. Inspirująca wielość emocji skryje się bowiem także w arcydziełach Vivaldiego, Bottesiniego, czy Atterberga. Podczas koncertu wystąpią: Daniel Stabrawa, Jakub Jakowicz, Emanuel Salvador, Andriy Viytovych, Piotr Szumieł, Konstantin Heidrich, Janusz Widzyk, Orkiestra Festiwalowa Szczecin Classic oraz Baltic Neopolis Orchestra Znakomici muzycy z całego świata – mistrzowie i adepci! Wielki nazwiska, Wielkie dzieła, Wielki finał Szczecin Classic 2024!! Artyści: Daniel Stabrawa - skrzypce Jakub Jakowicz - skrzypce Emanuel Salvador - skrzypce Andriy Viytovych - altówka Piotr Szumieł - altówka Konstantin Heidrich - wiolonczela Janusz Widzyk - kontrabas Orkiestra Festiwalowa Szczecin Classic Baltic Neopolis Orchestra Program: Antonio Vivaldi – Koncert na altówkę i wiolonczelę g-moll RV 531 Kurt Atterberg - Suita na skrzypce, altówkę i orkiestrę smyczkowa nr 3 Giovanni Bottesini - Gran duo concertante na skrzypce, kontrabas i orkiestrę smyczkową Richard Georg Strauss – Metamorphosen studium na 23 instrumenty smyczkowe Bilety w cenie: I kategoria 65 ulgowy, 85 normalny II kategoria 55 ulgowy, 75 normalny
KUP BILET
04.05.2024 09:30 | Zamek Książąt Pomorskich
bilety w cenie: 20/40zł
MAJA – REZOLUTNA PSZCZÓŁKA    Sala Kina Zamek Bilety: 20 zł (dziecko), 40 zł (opiekun) Na motywach książki Waldemara Bonselsa „Pszczółka Maja i jej przygody” Adaptacja i reżyseria: Anna Chudek-Niczewska Scenografia: Barbara Poczwardowska Muzyka: Bartłomiej Orłowski, Piotr Klimek Multimedia: Krzysztof Kuźnicki Występują: Paulina Majtas, Paweł Niczewski, Wiesław Orłowski Spektakl dla widzów od lat 5  Przedstawienie w zabawny sposób ukazuje przygody małej, rezolutnej pszczółki Mai. Teatralna adaptacja książki Waldemara Bonselsa „Pszczółka Maja i jej przygody” to opowieść o bystrej i ciekawej świata pszczółce. Podczas wędrówki Maja odkrywa otaczający ją niezwykły świat, a dzięki odwadze, życzliwości i determinacji poznaje nowych przyjaciół. To historia o poszukiwaniu siebie i dojrzewaniu, o próbie odnalezienia drogi do domu i zrozumienia innych. Jednak przede wszystkim to opowieść o odpowiedzialności.  Czy Maja odnajdzie drogę do swojego ula? W jakim stopniu jedna mała pszczółka może być odpowiedzialna za całą rodzinę pszczół, zwaną rojem? Czy my, ludzie jesteśmy odpowiedzialni za życie owadów, które dzielimy z nimi na Ziemi? Co by się z nami stało, gdyby zabrakło wśród nas pszczół?
KUP BILET
04.05.2024 16:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 50/60zł
Ian Ogilvy CHWILA NIEUWAGI (Scena im. Jana Banuchy) Ian Ogilvy to popularny aktor znany chociażby z roli Simona Templara w sensacyjnym serialu "Powrót Świętego". Tym razem poznacie go Państwo jako dramaturga. "Chwila nieuwagi" to farsa, której bohaterem jest neurotyczny i nudny księgowy. Całkowicie oddany swojej pracy, sumienny, uporządkowany i bez życia towarzyskiego. Wystarczy jednak - tytułowa - chwila nieuwagi, aby to poukładane życie wywróciło się do góry nogami. Biedaczek wplątuje się w aferę z rosyjską mafią w tle. W jego mieszkaniu pojawia się tajemniczy nieznajomy, którego w żaden sposób nie może się pozbyć, a który - dodatkowo - systematycznie opróżnia mu barek.Policja nie reaguje. Do tego, w skromnej dotychczas sekretarce budzi się dzika lwica, która próbuje go uwieść. I na to wszystko zjawia się mamusia zatroskana o losy biednego, nieporadnego syneczka… A to dopiero początek... Obsada: Piotr Bumaj (WALTER) Sławomir Kołakowski (ARCHIE) Adrianna Szymańska (INCUBA / PANNA GIBBONS (EDNA)) Zbigniew Filary (KEATS) Olga Adamska (GLORIA) Adam Dzieciniak (POPOW) autor - Ian Ogilvy przekład - Elżbieta Woźniak reżyseria - Tomasz Obara asystent reżysera - Zbigniew Filary
KUP BILET
04.05.2024 18:00 | Zamek Książąt Pomorskich
bilety w cenie: 60zł
XXVI Wiosenne Koncerty Gitarowe na Zamku Sala Anny Jagiellonki (wejście A, I piętro) Podczas tegorocznej majówki w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie rozbrzmiewać będą gitarowe dźwięki. Dla szczecińskiej publiczności wystąpią światowej sławy muzycy. Na koncerty Zamek zaprasza 3 i 4 maja. 3 maja (piątek), godz. 18:00 MARCIN DYLLA - gitara klasyczna PROGRAM KONCERTU: Lennox Berkeley (1903 - 1989) - Sonatina op. 51  Allegretto  Lento  Rondo, Allegro non troppo  Silvius Leopold Weiss (1686 - 1750) - Sonata no. 34, d minor  Prelude  Allemande  Courante  Sarabande  Bouree  Gigue  Wenzel Thomas Matiegka (1773 - 1830) - Sonata op. 23  Presto Fugato  Menuetto  Rondo  Astor Piazzolla (1921 - 1992) - Cinco Piezas  Campero  Romantico  Acentuado  Triston  Compadre Marcin Dylla zaliczany jest przez wielu krytyków muzycznych i melomanów do grona najwybitniejszych gitarzystów klasycznych. Swoją pozycję zawdzięcza m.in. niespotykanej liczbie nagród na konkursach muzycznych. W latach 1996-2007 dziewiętnastokrotnie zdobył pierwsze miejsce na najbardziej prestiżowych, międzynarodowych konkursach gitarowych, odbywających się w Europie i USA. W 2002 roku na 7. Międzynarodowym Konwencie Gitarowym w Alessandrii otrzymał nagrodę krytyków muzycznych - Złotą Gitarę - dla najlepiej zapowiadającego się młodego gitarzysty.  Jego płyta CD nagrana dla wytworni Naxos, znalazła się w dziesiątce najlepiej sprzedających się albumów tej firmy w roku 2008, natomiast płyta DVD „Wawel o zmierzchu” została nominowana do Nagrody Muzycznej „Fryderyk” w 2010 roku.  Renomę Marcina Dylli w artystycznym życiu Europy ugruntowuje udział w wielu festiwalach muzycznych, prowadzenie lekcji mistrzowskich, współpraca z wybitnymi muzykami i orkiestrami oraz liczne recitale w prestiżowych salach koncertowych, takich jak: Konzerthaus – Wiedeń, Musikverein – Wiedeń, Auditorio Nacional – Madryt, Concertgebouw – Amsterdam, Filharmonia – St. Petersburg, Tchaikovsky Concert Hall – Moskwa, National Concert Hall – Taipei, Kleinhans Music Hall – Buffalo N.Y, Carnegie Hall – Nowy Jork.  Zdobycie pierwszej nagrody na konkursie gitarowym GFA w Los Angeles, uważanym za najbardziej prestiżowy na świecie, zaowocowało trasą koncertową w ponad 60 miastach USA, Kanady i Meksyku. Po jego recitalu w Waszyngtonie, The Washington Post napisał: „Jeśli ktokolwiek miałby wątpliwości, że Marcin Dylla należy do najbardziej utalentowanych gitarzystów naszej planety, to tego wieczoru zostały one rozwiane całkowicie”.  Marcin Dylla urodził się 6 czerwca 1976 r. w Chorzowie. Naukę gry na gitarze rozpoczął w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej w Rudzie Śląskiej. W latach 1995-2000 studiował na Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie gitary ad. Wandy Palacz.  Edukację muzyczną kontynuował na zagranicznych uczelniach: na Akademii Muzycznej w Bazylei pod kierunkiem Prof. Oscara Ghiglii, na Akademii Muzycznej we Freiburgu pod kierunkiem Prof. Sonji Prunnbauer oraz w Konserwatorium Muzycznym w Maastricht pod kierunkiem Prof. Carlo Marchione.  W 2016 roku pełnił zaszczytną funkcję profesora gościnnego na Uniwersytecie w San Francisco. Obecnie wykłada na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz na Uniwersytecie w Münster. 4 maja (sobota), godz. 18:00 KWINTET W SKŁADZIE: Klaudiusz Baran - bandoneon Paweł Wajrak - skrzypce Michał Nagy - gitara Jacek Bylica - fortepian Duszan Korczakowski – kontrabas Zespół tworzą muzycy od lat zajmujący się twórczością Astora Piazzolli i stylem Tango Nuevo, nagradzani m.in. Nagrodami Muzycznymi „Fryderyk” za fonogramy z tym repertuarem.  PROGRAM KONCERTU: Astor Piazzolla  La Muerte del Angel Milonga del Angel Michelangelo 1970 Escualo Invierno Porteno Adios Nonino Concierto para Quinteto Soledad  Café 1930 Thomas Gubitsch  Villa Luro Coco Nelegatti  Manana vemos Anoche te vi Hoy en dia Klaudiusz Baran Artysta wszechstronny, obdarzony wyjątkową wrażliwością muzyczną. Jego dokonania artystyczne zmieniły w Polsce postrzeganie akordeonu, wynosząc go do pozycji pełnoprawnego instrumentu kształtującego realny świat muzyczny. W swoich interpretacjach potrafi splatać pokorę wobec dzieła muzycznego, z bogactwem inwencji, osobistym pojmowaniem czasu w muzyce, wyjątkową sceniczną charyzmą, naturalnością ekspresji. Wartość jego muzycznych kreacji była wielokrotnie doceniana w entuzjastycznych recenzjach, nagrodach na konkursach instrumentalnych, nominacjach i nagrodach artystycznych. W roku 2003 jako pierwszy akordeonista otrzymał FRYDERYKA w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna, za album „Astor Piazzolla – Tango” nagrany dla wytwórni Sony Classical, a w 2020 roku kolejne dwie statuetki w kategoriach: Album Roku Muzyka Symfoniczna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej, za album „100 na 100. Muzyczne Dekady Wolności”.  Ze swobodą porusza się w różnorodnym repertuarze wielu epok, największe jednak uznanie wzbudzają jego interpretacje muzyki najnowszej, w tym prawie 50 prawykonań dzieł solowych, kameralnych i z towarzyszeniem orkiestr, z których większość była mu dedykowana albo powstała z jego inspiracji. Jego wielką namiętnością jest argentyńskie tango, w szczególności związane z Astorem Piazzollą tango nuevo, wirtuozowsko wykonywane na bandoneonie, który jako pierwszy polski instrumentalista wprowadził na sale koncertowe, a odzwierciedlające jego temperament, młodzieńczą energię, a zarazem muzyczną dojrzałość i potrzebę twórczego formowania scenicznej prezentacji. Współtworzył i był liderem najsłynniejszych formacji tangowych, takich jak Tangata Quintet czy Machina del Tango, kreujących polską kulturę tanga.  Jako pierwszy akordeonista wystąpił jako solista z Orkiestrą Filharmonii Narodowej oraz z większością najważniejszych polskich orkiestr. Wśród jego licznych partnerów w rozmaitych projektach muzyki kameralnej, znajdziemy takich mistrzów jak: Ivan Monighetti, Roby Lakatos, Julius Berger, Konstanty Andrzej Kulka i wielu innych. Jako muzyczny kameleon, odnajduje i czerpie inspirację z innych muzycznych światów, nagrywa muzykę filmową i rozrywkową oraz towarzyszy piosence aktorskiej.  W sobie tylko wiadomy sposób, potrafi połączyć aktywność artystyczną z działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, ponad 200-letniej, najbardziej rozpoznawalnej polskiej uczelni. W roku 2016 został wybrany jej Rektorem, a w czerwcu 2020 ponownie na kadencję 2020-2024. Paweł Wajrak  Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz koncertmistrz i kierownik artystyczny Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Współtworzy kwintet smyczkowy Piazzoforte Ensamble oraz zespół New Tango Bridge. Laureat nagrody Fryderyk w 2006 roku za płytę Astor Piazzolla, zrealizowaną wraz z Kevinem Kennerem i Piazzoforte Ensemble. Artysta zarejestrował wybrane koncerty A. Vivaldiego z cyklu  La Stravaganza na płycie Bach & Vivaldi, wydanej z okazji 20-lecia Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej (Castello 2011). W 2015 roku dokonał dla wytwórni Acte Prealable w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego pierwszego w historii nagrania Koncertu skrzypcowego A-dur op.8 A.F. Duranowskiego, wykonując go w tym samym roku z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej podczas Międzynarodowego Festiwalu Braci Wieniawskich w Lublinie. Koncertuje jako solista i kameralista, współpracował z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, występuje na festiwalach w kraju i za granicą, pozostając w stałej współpracy m.in. z Kevinem Kennerem, Waldemarem Malickim, Michałem Nagy, Piotrem Wajrakiem. Szczególne zamiłowanie do tango nuevo zaowocowało wieloletnią współpracą Pawła Wajraka z prekursorem tego stylu w Polsce – Grzegorzem Frankowskim oraz Waldemarem Malickim, z którymi współtworzy Tango Bridge założone na wzór Quinteto Tango Nuevo Astora Piazzolli. Urodził się w Lublinie. Ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Romana Reinera. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich i kameralnych pod kierunkiem m.in. Mariny Jaszwili i Wiesława Kwaśnego. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 1997-2001 był koncertmistrzem orkiestry Sinfonia Amabile. Współpracował z zespołami Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, pozostaje w stałej współpracy z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Michał Nagy  Występował na licznych festiwalach muzycznych (m.in. Warszawska Jesień, Carintischer Sommer, Menuhin Festival Gstaad, Allegro Vivo, Styriarte, Kwartesencja, Śląska Jesień Gitarowa, Nuevo Mundo, Festiwal Muzyki Astora Piazzolli w Krakowie, Gitarre Wien, Wrocławski Festiwal Gitarowy, Muzyka na Szczytach, Emanacje).  Jako solista współpracował z orkiestrami: Filharmonii Narodowej, Filharmonii Krakowskiej, Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, Wrocławską Orkiestra Kameralną Vratislavia, Concerto Avenna, Capella Bydgostiensis, Camerata Nova, Fresco Sonare i Chopin Academia Orchestra. Występował również ze Stowarzyszeniem Kameralistów Filharmonii Narodowej, kwartetem smyczkowym Royal String Quartet  i zespołem Wiener Instrumentalsolisten, a także jako członek zespołów New Tango Bridge i New Art Ensemble. Jest również współtwórcą i członkiem międzynarodowego kwartetu gitarowego Guitar 4mation, specjalizującego się w wykonaniach muzyki XX i XXI wieku, w tym między innymi repertuaru z pogranicza muzyki współczesnej i jazzu. Jest członkiem zespołu Hirundo Maris, założonego przez Ariannę Savall i Pettera Udlanda Johansena (nagrania płytowe: CD „Il Viaggio d’Amore”, 2015, The Wind Rose, 2017, Poésie et musique, 2021). Michał Nagy koncertował również w duecie z gitarzystą Marcinem Siatkowskim, skrzypkiem Pawłem Wajrakiem, bandoneonistą Klaudiuszem Baranem i oboistą Arkadiuszem Krupą, z którym zarejestrował sonaty Domenica Scarlattiego w autorskim opracowaniu na obój i gitarę (wydawnictwo Agencji Artystycznej GAP, 2015). Występował także z Lilianną Stawarz, Januszem Wawrowskim, Robertem Kabarą, Waldemarem Malickim.  W roku 2020 wydał  solową płytę p.t. Fughetta, zawierającą dedykowaną mu tytułową kompozycję Pawła Szymańskiego oraz utwory B.Brittena, S.Gubajduliny i A.Tansmana. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2021. Dokonał prawykonań utworów, m.in. Sergia Assada, Pawła Szymańskiego, Guntera Schneidera, Bartłomieja Budzyńskiego i Stefana Soewandiego.   M. Nagy dokonał również nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Bayerischer Rundfunk, Radia Szwajcarii Romańskiej i stacji ZDF. Jest także autorem wielu aranżacji na gitarę solo i z zespołami kameralnymi. Współpracował z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i wydawnictwem Euterpe.  Nagrywał m.in. dla firm: Sony Music (nagroda Fryderyk 2002 za płytę ,, Piazzolla Tango” w kategorii  Album Roku - Muzyka Kameralna, wspólnie z K. Baranem), Dux (nominacja do Fryderyka 2000 za płytę pt. Micropiezas w duecie z M.Siatkowskim), Polskie Nagrania Edition, Outhere  i Gramola Vienna ( pulse.sound.joy.heart. , Sonada de Alma, Trans4mation -  Guitar 4mation). Najnowsze nagranie, Centenario (2021), jest hołdem złożonym Astorowi Piazzolli w setną rocznicę jego urodzin i zawiera m.in. Koncert podwójny na bandoneon i gitarę Hommage à Liège. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2022. Urodził się w Warszawie. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i Konserwatorium Wiedeńskim. Jego nauczycielami byli Janusz Raczyński, Marcin Zalewski,  Ryszard Bałauszko  i Heinz Wallisch. Jest laureatem międzynarodowych konkursów gitarowych w Fiuggi, Gdańsku, Krakowie i Tychach. Dwukrotnie był stypendystą Fundacji Kultury. Jest laureatem nagrody Województwa Małopolskiego ,,Ars Quaerendi” i odznaki  Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ,,Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Profesor  sztuki muzycznej, wykładowca Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, od 2021 roku kierownik Katedry Gitary i Harfy AMKP.  Od 2008 roku jest kierownikiem artystycznym Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych i Festiwalu Terra Artis w Lanckoronie.  Michał Nagy gra na gitarach Mario Rosazza Ferraris i Petr Matoušek, używa strun D’Addario. Jacek Bylica  Pianista, pedagog. Urodził się 03.05.1959 w Bielsku-Białej. Studia muzyczne w zakresie pianistyki ukończył w 1984 roku pracując pod kierunkiem prof. L. Stefańskiego oraz J. Łukowicza. Swoje umiejętności rozwijał uczestnicząc w kursach pianistycznych prowadzonych przez W. Mierżanowa, I. Klansky’ego, W. Shatski’ego.  Jest laureatem I nagrody VIII Międzyuczelnianego Konkursu Muzyki Kameralnej z roku 1983 w kategorii duetów kameralnych. W jego dorobku artystycznym zawarte jest wykonawstwo muzyki solowej, teatralnej oraz współpraca z wieloma artystami, zarówno z kręgu muzyki klasycznej jak i popularnej. Jako solista lub kameralista występował w wielu krajach Europy, jak również w USA, Kanadzie, Izraelu, w Rosji. Przez kilka lat związany był z Teatrem Ewy Demarczyk. Jako członek zespołu instrumentalnego brał udział z tą artystką w wielu koncertach.  Współpracował z wieloma instytucjami życia muzycznego, Filharmonią w Krakowie, teatrami – szczególnie z Teatrem im. J. Słowackiego, w którym brał udział w większości spektakli muzycznych (w okresie dyrekcji K. Orzechowskiego), oraz szkołami muzycznymi wszystkich stopni, gdzie udzielał się jako pedagog. Często występuje z artystami specjalizującymi się w wykonywaniu tanga klasycznego i tanga–nuevo. W Akademii Muzycznej w Krakowie zatrudniony jest na stanowisku adiunkta. W 2015 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych. Duszan Korczakowski  Absolwent Akademii Muzycznej (obecnie im. K. Pendereckiego) w Krakowie w klasie kontrabasu Jerzego Tokarczyka. Laureat licznych wyróżnień w ogólnopolskich konkurach kontrabasowych. Uczestnik wielu kursów dla solistów i mistrzowskich kursów orkiestrowych, powiązanych z tournée po Polsce, Anglii, Niemczech, Holandii, Austrii, Chinach, Ameryce Północnej i Południowej. W sezonie 2007–2008 pełnił funkcje koncertmistrza sekcji kontrabasów w Teatro Municipal w Santiago de Chile. Obecnie współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami, takimi jak Sinfonietta Cracovia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Cracoviensis oraz zespoły kameralne Filharmonii Krakowskiej i Akademii Muzycznej. Przez ostatnie 10 lat występował z takimi artystami, jak Ivo Pogorelich, Placido Domingo, Gheorghe Zamfir, Steven Isserlis, Krzysztof Penderecki. Brał udział w koncertach w ramach Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Muzyki Filmowej, UnSound Festival. Na stałe współpracuje z Nigelem Kennedym, będąc członkiem Orchestra of Life, z którym to zespołem dokonał nagrania Czterech pór roku A. Vivaldiego. W sezonie 2015–2016 był członkiem gruzińskiej orkiestry barokowej Georgian Sinfonietta, wraz z którą koncertował z takimi gwiazdami muzyki dawnej, jak Jordi Savall i Sergio Azzolini. Jako solista nagrał sonaty kontrabasowe Franka Proto i Paula Hindemitha dla Polskiego Radia. Koncertował również w Chile, wykonując premierowe utwory studentów krakowskiej Akademii Muzycznej. XXVI Wiosenne Koncerty Gitarowe odbędą się 3 i 4 maja (piątek i sobota) o godz. 18:00 w Sali Anny Jagiellonki (wejście A, I piętro). Bilety w cenie 60 zł można kupić na stronie https://bilety.zamek.szczecin.pl/ oraz w Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej (wejście I z Dziedzińca Menniczego), a także w kasie Zamku (wejście A), czynnej na godzinę przed rozpoczęciem wydarzenia.
KUP BILET
04.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: płatny
Kora - dziecko słońca (Scena Kameralna) Muzyczna opowieść o Korze,  charyzmatycznej artystce, piosenkarce, autorce tekstów piosenek i wierszy oraz malarce. Pisano o niej, że jest wieczną hipiską i rockową poetką. Scena była jej żywiołem, tu zmieniała się jak kameleon - raz była drapieżna, a za chwilę liryczna. Wraz z grupą Maanam wylansowała mnóstwo przebojów, które na stałe weszły do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej. W latach 80. ubiegłego wieku stała się idolką tłumów, gwiazdą, jakiej dotąd nie było w polskim show- biznesie. Kora zmarła w 2018 roku.  scenariusz i reżyseria: Adam Opatowicz kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski projekcja filmowa: Michał Materna premiera: 10 lutego 2024 inspicjent: Beata Buchner Obsada: KORA Adrianna Szymańska Krzysztof Baranowski Łukasz Wons - gościnnie
KUP BILET