Wszystkie wydarzenia w Szczecinie, na które możesz kupić bilety.
bilety szczecin
15.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: płatny
Kora - dziecko słońca (Scena Kameralna) Muzyczna opowieść o Korze,  charyzmatycznej artystce, piosenkarce, autorce tekstów piosenek i wierszy oraz malarce. Pisano o niej, że jest wieczną hipiską i rockową poetką. Scena była jej żywiołem, tu zmieniała się jak kameleon - raz była drapieżna, a za chwilę liryczna. Wraz z grupą Maanam wylansowała mnóstwo przebojów, które na stałe weszły do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej. W latach 80. ubiegłego wieku stała się idolką tłumów, gwiazdą, jakiej dotąd nie było w polskim show- biznesie. Kora zmarła w 2018 roku.  scenariusz i reżyseria: Adam Opatowicz kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski projekcja filmowa: Michał Materna premiera: 10 lutego 2024 inspicjent: Beata Buchner Obsada: KORA Adrianna Szymańska Krzysztof Baranowski Łukasz Wons - gościnnie
KUP BILET
bilety w cenie: 70/80zł
„Odjechana farsa” GOKSiR Przecław zaprasza na komediowy spektakl w wykonaniu Moniki Mazur i Piotra Szwedesa. „Odjechana farsa” to opowieść o świecie eksplodującym emocjami, żądzami i uczuciami, które mieszkają w każdym z nas. Podczas przedstawienia aktorzy wcielą się w role aż 10 osób! Czy w jednym niewielkim pokoju hotelowym zmieści się 10 osób, z których każda będzie miała swoje plany związane z tym pokojem i osobami w nim się pojawiającymi? Tak… ale pod warunkiem, że w owych 10 osób wcieli się dwoje wyśmienitych aktorów, przedstawiając je w zaskakujących i absurdalnych sytuacjach. Sławny pisarz piszący poradniki małżeńskie, jak żyć w szczęśliwym związku, ze swą nieszczęśliwą i znudzoną związkiem żoną, senator incognito wraz z kochanką pragnącą za wszelką cenę sławy, siostra zakonna ze inklinacjami do show biznesu, nachalny i wścibski boy hotelowy, przebiegła reporterka miejscowej stacji telewizyjnej — to tylko kilkoro postaci z tej niezwykłej galerii ludzkich osobliwości, które los połączy w małym pokoju hotelowym na dalekiej prowincji. To świat w pigułce i pigułka eksplodująca emocjami, żądzami i uczuciami, które… mieszkają w każdym z nas. Błyskotliwe i przezabawne dialogi, nieprawdopodobna historia, zawrotne tempo akcji, imponująca inscenizacja oraz gwiazdorska obsada to wszystko czego potrzeba, żeby spędzić najbardziej odjechany i relaksujący wieczór w małym, ale niezwykłym pokoju hotelowym. Bilety w cenie 80 zł od osoby (z Kołbaskowską Kartą Mieszkańca 70 zł). Spektakl dla widzów od 15. roku życia. Czas trwania spektaklu 100 minut (w tym 15 minutowa przerwa). Autorzy: Philip LaZebnik i Kingsley Day Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska Reżyseria: Tomasz Dutkiewicz Scenografia: Wojciech Stefaniak
KUP BILET
16.05.2024 18:00 | Łasztownia
bilety w cenie: płatny
Juwenalia Szczecin 2024 odbędą się w dniach 16-18 maja! Miejsce: Łasztownia Studenci szczecińskich uczelni przejmą klucze do Miasta i zaproszą wszystkich mieszkańców do wspólnego świętowania. Juwenalia to oczywiście wspaniałe koncerty największych gwiazd estrady, ale także liczne wydarzenia towarzyszące i wielka integracja środowiska akademickiego. Wielkie święto studentów po raz kolejny odbędzie się na szczecińskiej Łasztowni! Trzy dni koncertów największych polskich gwiazd, a do tego eventy i dodatkowe atrakcje w całym mieście. Pamiętajcie o biletach i bawcie się razem z nami! Sprzedaż biletów (jednodniowych oraz karnetów) na platformie biletomat.pl: Juwenalia Szczecin 2024 - koncerty:  16.05.2024 | KULT, IGO, MARGARET 17.05.2024 | RETO, AVI, SZPAKU, SŁOŃ, OTSOCHODZI 18.05.2024 | DARIA ZAWIAŁOW, KWIAT JABŁONI, CATZ 'N DOGZ
KUP BILET
16.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 150/200zł
Purpurowe skrzypce dla Szczecina Scena Szekspirowska   Obsada: Elizabeth Pitcairn - skrzypce Krzysztof Meisinger - gitara Mariusz Smolij - dyrygent W ramach obchodów 40-lecia, które odbędą się w maju 2024 r., Acadiana Chamber Orchestra wyruszy w trasę koncertową do Polski z 16-osobowym zespołem, a także gościnną solistką Elizabeth Pitcairn, która oprócz tego, że jest światowej sławy wirtuozem skrzypiec, jest powszechnie znana z gry i występów na legendarnym Purpurowych Skrzypcach Stradivariusa z 1720 roku. Będąc w Polsce, orkiestra będzie koncertować i występować w kilku miastach, a celem jest stworzenie muzycznej wymiany kultur. W repertuarze tych koncertów znajdą się utwory specjalnie zaaranżowane na tę trasę – w nadziei, że przedstawią Luizjanę wyjątkową i kolorową kulturę muzyczną. Acadiana Symphony Orchestra powstała w Lafayette (Luizjana) w 1984 r. z misją inspirowania i kreowania życia kulturalnego poprzez muzykę. ASO co roku występuje dla tysięcy słuchaczy wykonując koncerty symfoniczne, muzyką kameralną, produkcje operowe i programy edukacyjne. ASO współpracowała z długą listą wybitnych dyrygentów gościnnych i solistów, i była chwalona za innowacyjność, która łączy europejskie tradycje muzyczne z nowoczesnym repertuarem amerykańskim obejmującym muzykę popularną, unikalny styl Cajun, jazz i gatunki Zydeco w Luizjanie. ASO prowadzi także własne Konserwatorium Muzyczne, które zapewnia m.in. bogatą ofertę programów i lekcji muzyki, m.in. bardzo popularny program dla młodzieży i orkiestrę przygotowawczą. www.acadianasymphony.org Wirtuoz skrzypiec Elizabeth Pitcairn występuje na światowych scenach grając na jednym z najbardziej legendarnych instrumentów, Purpurowych Skrzypcach Stradivariusa z 1720 roku, które miały stać się inspiracją dla twórców oscarowego filmu „Purpurowe Skrzypce”. Zdobyła reputację jednej z najbardziej oszałamiających skrzypaczek w Stanach Zjednoczonych, występując z takimi orkiestrami jak Philadelphia Orchestra, the New York String Orchestra w Alice Tully Hall, Carnegie Hall, Walt Disney Concert Hall, the Fisher Center, oraz the Kimmel Center. Pitcairn mocno wierzy w filantropię i jest częstym gościem wykonawca takich akcji charytatywnych jak American Cancer Society, Fundacja Badań nad Rakiem Piersi, Fundacja Helping Hearts oraz Fundacja Nakashima dla Pokoju. www.elizabethpitcairn.com Krzysztof Meisinger - zdaniem krytyki i melomanów z całego świata jest jednym z najwybitniejszych i najbardziej charyzmatycznych gitarzystów klasycznych na świecie. Współpracuje z takimi gwiazdami muzyki klasycznej jak Sumi Jo, Philharmonia Quartett Berlin czy orkiestra Academy of St Martin in the Fields. Jego talent międzynarodowa krytyka porównuje do talentu takich artystów jak Piotr Anderszewski czy Pepe Romero, a do jego mistrzów należą wielcy gitarzyści naszych czasów tacy jak Aniello Desiderio czy Christopher Parkening. Wstępuje na całym świecie od Tokyo po Los Angeles i Buenos Aires grając koncerty w najbardziej renomowanych salach takich jak Musikverein w Wiedniu, Wigmore Hall w Londynie, Tokyo International Forum, Filharmonia Berlińska, Theatre du Chatelet w Paryżu czy Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie. Debiuty Krzysztofa Meisingera w Filharmonii Berlińskiej i Musikverein w Wiedniu zakończyły się wielominutowymi owacjami na stojąco. Występuje z najlepszymi orkiestrami takimi jak Academy of St Martin in the Fields, PKF – Prague Philharmonia, Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Kameralna, Bilkent Symphony Orchestra czy Sinfonietta Cracovia u boku takich dyrygentów jak Wojciech Michniewski, Krzysztof Urbański, Jose Maria Florencio, Marek Pijarowski, Michał Klauza czy Łukasz Borowicz.Występował na wielu festiwalach m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Usedomer Musikfestival, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Festiwal im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, „Muzyka w Starym Krakowie”, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, La Folle Journee de Varsovie, „Toruń- Muzyka i Architektura”, czy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy. Regularnie Współpracuje z najwybitniejszymi muzykami międzynarodowej sceny muzycznej m.in. z Sumi Jo, Simone Kermes, Agnieszką Rehlis, Iwona Sobotką, Soyoung Yoon, Juanjo Mosalinim czy Danielem Stabrawą. Jego nagrania otrzymują liczne wyróżnienia i znakomite recenzje światowej krytyki. Ma swoim dorobku obecnie 10 płyt solowych oraz wiele płyt na których występuje gościnnie. Wśród albumów solowych są nagrania dokonane w słynnym Abbey Road Studio w Londynie z orkiestrą Academy of St Martin in the Fields (Melodia Sentimental), z Sumi Jo, Filharmonią Praską i Philharmonia Quartet Berlin (Meisinger), z orkiestrą Sinfonia Varsovia (Astor oraz Astor - live at the Opera), czy z orkiestrą barokową Poland baROCK (Vivaldissimo). W maju 2020 roku Krzysztof Meisinger podpisał 3-letni ekskluzywny kontrakt płytowy z brytyjską wytwórnią CHANDOS. Debiutancki solowy album nagrany dla tej wytwórni zatytułowany „Elogio de la Guitarra” pozyskuje oszałamiające recenzje, a przez portal AllMusic został on uhonorowany nagrodą „Best of 2021”. W maju 2022 roku w plebiscycie brytyjskiego portalu uDiscoverMusic został uznany za jednego z 20 najwybitniejszych gitarzystów klasycznych wszech czasów. Jako dyrygent współpracował m.in. z orkiestrą Sinfonia Varsovia, Warszawską Operą Kameralną i wieloma orkiestrami filharmonicznymi. W latach 2010-2015 był stałym gościnnym dyrygentem orkiestry Capella Bydgostiensis. Jest laureatem Medalu „Gloria Artis”, Nagrody Artystycznej Prezydenta Szczecina, Nagrody „Pro Arte”, Nagrody Indywidualnej Ministra Kultury.Jest założycielem i dyrektorem artystycznym MEISINGER Music Festival – corocznego festiwalu muzycznego odbywającego się od 2017 roku w Szczecinie. Od początku istnienia MMF gościli na nim tacy artyści jak Ivo Pogorelich, Sumi Jo, Piotr Anderszewski, Mariza, L’Arpeggiata, Alena Baeva, Janoska Ensemble, Daniel Stabrawa, Sinfonia Varsovia, Soyoung Yoon i wielu innych wybitnych artystów. www.meisinger.pl Mariusz Smolij jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia prowadzących orkiestry w Stanach Zjednoczonych i Europie. Opinię tą potwierdzają zarówno krytycy muzyczni po obu stronach Atlantyku jak i American Symphony Orchestra League. Ta prestiżowa organizacja z siedzibą w Nowym Jorku, zrzeszająca wszystkie orkiestry symfoniczne w Ameryce Północnej wyróżniła jego nazwisko na prestiżowej liście najwybitniejszych mistrzów batuty. W wyniku zwycięstw w szeregu poważnych konkursach, Mariusz Smolij od wielu lat związany jest stałymi kontraktami z wybitnymi instytucjami muzycznymi w USA. Dyrygował również ponad 130 orkiestrami w 28 krajach, na czterech kontynentach występując na najbardziej prestiżowych estradach koncertowych świata, m. in. nowojorskiej Carnegie Hall, nowojorskim Lincoln Center, Kimmel Center w Filadelfii, ABC Hall w Johannesburgu, Narodowym Centrum Kultury w Pekinie, Sali Concertgebauw w Amsterdamie, Tonehalle w Zurichu, Salle Gaveau w Paryżu oraz narodowych centrach kulturalnych Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Cypru, Niemiec, Austrii, Węgier, Włoch, Meksyku, Kolumbii, Boliwii, Chin oraz Korei Płdn. Na liście prowadzonych przez niego orkiestr znajdują się między innymi: Atlanta Symphony Orchestra, Detroit Symphony Orchestra, Houston Symphony, Rochester Philharmonic, New Jersey Symphony Orchestra, Indianapolis Symphony, Indianapolis Chamber Orchestra, Orchestra of the Lyric Opera Chicago, Omaha Symphony Orchestra, Missouri Symphony, St. Louis Philharmonic, Symphony of Nova Scotia (Kanada), Johannesburg Philharmonic Orchestra (RPA), Jerusalem Symphony, Israel Symphony Orchestra, Israel Chamber Orchestra, Rotterdam Chamber Orchestra, Orchestra da Camera Fiorentina, Orchestra Teatro Olimpico Vicenza, Orchestra di San Remo, Orchestra Sinfonica Lecce (Włochy), Orchestre Lamoureux Paris (Francja), Bern Sinfonieorchester, Sinfonieorchester Basel (Szwajcaria), Bergishe Symphoniker, Kiel Philharmonie (Niemcy), Staatsorchester Frankfurt, Budapest Symphony Orchestra, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Bułgarska Filharmonia Narodowa w Sofii, Serbska Filharmonia Narodowa w Belgradzie, Narodowa Filharmonia Boliwii, Kolumbii, Meksyku i wiele innych. Artysta nagrywał dla firm płytowych Hungaroton, Universal Poland oraz Narodowego Radia USA (NPR). Od 2004 roku regularnie współpracuje z międzynarodową wytwórnią NAXOS wydając 13 płyt, często prezentujących światowe premiery nagraniowe. Wydane przez tą firmę CD z muzyką Andrzeja Panufnika, a nagrane wspólnie z Polską Orkiestrą Kameralną, było wyróżnione w Londynie przez prestiżową „London Evening Standard” oraz doskonale ocenione przez wielu krytyków w Europie Zachodniej i USA. Kolejna płyta, z Filharmonią Poznańską, poświęcona była muzyce Tadeusza Szeligowskiego, natomiast siedem ostatnich CD z muzyką węgiersko/amerykańskich kompozytorów (M. Rozsa, E. Zador) nagrane zostały z Budapesztańską Orkiestrą Symfoniczną. Nagranie muzyki Grażyny Bacewicz z Capella Bydgostiensis otrzymało w 2015 roku nagrodę ”Fryderyka” i doskonałe recenzje międzynarodowych krytyków. W Polsce dyrygent często współpracuje z Polską Orkiestrą Kameralną oraz orkiestrą Sinfonia Varsovia, z którą dokonał szeregu nagrań (Naxos, CDAccord) i którą prowadził podczas tourne koncertowych w Japoni, Francji oraz USA. Artysta dyrygował gościnnie większością polskich zespołów filharmonicznych i radiowych, m.in. Filharmonią Narodową w Warszawie podczas festiwalu Forum Lutosławskiego. W latach 2002 – 2004 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Wrocławskiej oraz Festiwalu Wratislavia Cantans. Od 2016 do 2019 roku pełnił rolę dyrektora artystycznego Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. Obecnie jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Skrzypcowego im. K. Lipińskiego w Toruniu. W Stanach Zjednoczonych pełni funkcję Dyrektora Artystycznego orkiestry kameralnej Riverside Symphonia w New Jersey oraz Acadiana Symphony Orchestra w Louizjanie. W latach 1994 – 1997 był drugim dyrygentem New Jersey Symphony Orchestra, a w okresie 2000 – 2003, na zaproszenie Christofa Eschenbacha, pracował jako stały dyrygent w Houston Symphony Orchestra. Pomiędzy 1996 – 2000 zajmował pozycję profesora dyrygentury na Northwestern University w Chicago – Evanston, będąc w tym czasie najmłodszym wykładowcą dyrygentury pośród wszystkich czołowych uczelni amerykańskich. Jest wysoce poszukiwanym pedagogiem i prowadził międzynarodowe kursy m.in. w Czechach, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Płdn. Polsce oraz dla Konserwatorium w Zurichu (Szwajcaria). Od 2009 roku artysta jest również gościnnym profesorem i dyrygentem univerytetu muzycznego w Tianjin (Chiny). Artysta podczas wieloletniej kariery artystycznej zdobył również szerokie uznanie za kreatywność programową, podnoszenie poziomu artystycznego pracujących z nim orkiestr oraz kunszt pedagogiczny i umiejętności popularyzacji muzyki. Mariusz Smolij jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie skrzypiec. Wraz z założonym przez siebie Kwartetem Smyczkowym im. K. Pendereckiego, wyjechał do USA. Kontynuował tam studia m.in. w prestiżowej Eastman School of Music w Rochester, w stanie Nowy Jork. W 1998 roku z ramienia tej instytucji otrzymał stopień doktorski. W roku 2019 za zasługi w promowaniu kultury polskiej otrzymał z rąk prezydenta Polski Krzyż Kawalerski. www.mariuszsmolij.com
KUP BILET
16.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: płatny
Kora - dziecko słońca (Scena Kameralna) Muzyczna opowieść o Korze,  charyzmatycznej artystce, piosenkarce, autorce tekstów piosenek i wierszy oraz malarce. Pisano o niej, że jest wieczną hipiską i rockową poetką. Scena była jej żywiołem, tu zmieniała się jak kameleon - raz była drapieżna, a za chwilę liryczna. Wraz z grupą Maanam wylansowała mnóstwo przebojów, które na stałe weszły do kanonu polskiej muzyki rozrywkowej. W latach 80. ubiegłego wieku stała się idolką tłumów, gwiazdą, jakiej dotąd nie było w polskim show- biznesie. Kora zmarła w 2018 roku.  scenariusz i reżyseria: Adam Opatowicz kierownictwo muzyczne: Krzysztof Baranowski projekcja filmowa: Michał Materna premiera: 10 lutego 2024 inspicjent: Beata Buchner Obsada: KORA Adrianna Szymańska Krzysztof Baranowski Łukasz Wons - gościnnie
KUP BILET
bilety w cenie: płatny
Weekend z festiwalem MDAG Millennium Docs Against Gravity to jeden z największych festiwali filmów dokumentalnych na świecie, prezentujący kino najwyższej próby. Zeszłoroczna edycja przyciągnęła ponad 144 000 osób! Podobnie jak to miało miejsce w latach poprzednich zapraszamy na szczecińską odsłonę festiwalu do Klubu Delta (ul. Racławicka 10). W trakcie trzydniowego wydarzenia (17-19 maja) zaprezentowanych zostanie sześć filmów, najnowszych osiągnięć światowej sztuki dokumentalnej. Bilet upoważnia do udziału w dwóch seansach dziennie 17.05.2024, piątek godz. 17:00 "Każda mała rzecz" Australia, 2023, 93 min reż.: Sally Aitken TerryMasear w swoim ogrodzie w Los Angeles prowadzi klinikę dla najmniejszych ptaków na świecie – kolibrów. Obrazy tych drobnych, fascynujących stworzeń, przypominających duszki z bajki połączone z pięknymi zdjęciami naturalnego środowiska, podkreślają główną tematykę filmu – odporność na ciosy zadawane przez życie i proces uzdrawiania ciała i duszy. godz. 19:00 "Copa 71" Wlk. Brytania, 2023, 90 min. reż.: James Erskine, Rachel Ramsey Mistrzostwa świata kobiet w piłce nożnej po raz pierwszy zostały zorganizowane przez FIFA w 1991 roku. To wydarzenie postrzegamy jako oficjalny początek nowej ery w historii sportu, ale czy słusznie? 20 lat wcześniej w blasku fleszy odbył się w Meksyku pierwszy turniej zespołów kobiecych. Mecze oglądało 100 000 widzów, a jednak turniej został wymazany z kart historii. 18 maja (sobota)  godz. 17:00 "Efekt YouTube’a" USA, 2022, 99 min. reż.: Alex Winter Historia YouTube’a jest zarówno inspiracją, jak i przestrogą. Założony w 2005 roku szybko stał się jedną z najpotężniejszych internetowych platform. Początkowo odwiedzało go dziennie 8 milionów użytkowników – dziś już 2,6 miliarda. Zapewniając łatwy dostęp do wiadomości czy rozrywki, jest również źródłem dezinformacji. Jak zmienił nasze życie i myślenie? godz. 19:00 "W ogniu. Historia Anity Pallenberg" USA, 2023, 113 min reż.: Alexis Bloom, Svetlana Zill Opisywano ją jako boginię rock’n’rolla, kapłankę voodoo, złą uwodzicielkę. Oskarżano o próbę rozbicia Rolling Stonesów z uwagi na romanse z trzema członkami zespołu. Kilka ich piosenek było inspirowanych jej osobą, nazywano ją nawet szóstym Stonesem. Film, w którym pamiętniki Anity Pallenberg czyta Scarlett Johansson, opowiada o jej ekscentrycznym życiu, rodzinie i karierze. Poznajemy jej niepublikowane do tej pory wspomnienia. 19 maja (niedziela) godz. 17:00 "Rave" Polska, 2024, 79 min reż.: Łukasz Ronduda, Dawid Nickel Film opowiada o muzyce techno i kulturze rave w Polsce. Przewodnikiem po tym świecie jest dwójka młodych rejwerów: Marysia i Janusz oraz Marcello Zamenhoff, performer i jeden z pionierów techno w Polsce. Bohaterowie szukają odpowiedzi na podstawowe pytanie, czy młodemu pokoleniu uda się pojednać podzieloną klasowo od lat 90. XX wieku scenę klubową w Polsce? godz. 19:00 "Naturalna dzikość serca" Norwegia, 2024, 83 min. reż.: Silje Evensmo Jacobsen Przez lata rodzina złożona z rodziców i czwórki dzieci cieszyła się samowystarczalnym życiem na norweskiej farmie, z dala od zgiełku miasta, w harmonii z naturą. Niespodziewana tragedia wywróciła wszystko do góry nogami. Jak poradzą sobie w obliczu zmian? Film otrzymał Nagrodę Główną w międzynarodowym konkursie dokumentalnym na Sundance.
KUP BILET
17.05.2024 18:00 | Łasztownia
bilety w cenie: płatny
Juwenalia Szczecin 2024 odbędą się w dniach 16-18 maja! Miejsce: Łasztownia Studenci szczecińskich uczelni przejmą klucze do Miasta i zaproszą wszystkich mieszkańców do wspólnego świętowania. Juwenalia to oczywiście wspaniałe koncerty największych gwiazd estrady, ale także liczne wydarzenia towarzyszące i wielka integracja środowiska akademickiego. Wielkie święto studentów po raz kolejny odbędzie się na szczecińskiej Łasztowni! Trzy dni koncertów największych polskich gwiazd, a do tego eventy i dodatkowe atrakcje w całym mieście. Pamiętajcie o biletach i bawcie się razem z nami! Sprzedaż biletów (jednodniowych oraz karnetów) na platformie biletomat.pl: Juwenalia Szczecin 2024 - koncerty:  16.05.2024 | KULT, IGO, MARGARET 17.05.2024 | RETO, AVI, SZPAKU, SŁOŃ, OTSOCHODZI 18.05.2024 | DARIA ZAWIAŁOW, KWIAT JABŁONI, CATZ 'N DOGZ
KUP BILET
17.05.2024 18:00 | Nowa Dekadencja
bilety w cenie: 80/90zł
Szlagierowy Zawrót Głowy  Koncert Walentynkowy UWAGA KONCERT PRZEŁOŻONY NA 17.05.2024r (piątek)!!! Zapraszamy Państwa na wyjątkowy Koncert Walentynkowy - Szlagierowy Zawrót głowy w Szczecinie. Artyści, których Państwu przedstawiamy posiadają bogaty repertuar muzyczny, który trafia bezpośrednio do odbiorców i to w każdym wieku. Ich utwory usłyszeć można w różnych rozgłośniach radiowych, ponadto współpracują z wieloma ośrodkami telewizyjnymi w całym kraju, a w szczególności z telewizją. TVS Silesia, Polo TV, TV Trwam, TV Katowice, TVT i TVC, gdzie są stałymi gośćmi. Mirosław Szołtysek - prawdziwa legenda śląskich szlagierów. Urodzony w Wielkich Hajdukach, czyli Chorzowie Batorym, Ślązak z krwi i kości, pochodzący z tradycyjnej śląskiej Rodziny, Laureat nagród Hanysy, Śląska Perła Telewizji TVS, a także osobowość Roku Miasta Chorzów. Uczestnik Letniej Trasy Dwójki TVP, gdzie zaprezentował się milionom widzów przed telewizorami jako prawdziwa "Śląska Perła". Wokalista i tekściarz. Na scenie występuje z żoną Bożeną. Marsa Alam - Profesjonalny duet dwóch młodych i energicznych muzyków, wyróżniających się klasą oraz oryginalnością. W roku 2023 wydali swoją drugą autorską płytę. Na rynku muzycznym od 7 lat. Ostatnia nowość zespołu, piosenka "Mój magiczny świat" przyniosła ich spory sukces. Utwór w szybkim tempie podbija stacje radiowe i telewizyjne. Wszystkie utwory melodyjne i szybko wpadające w ucho. Mają na swoim koncie wiele koncertów
KUP BILET
17.05.2024 19:00 | Willa Lentza
bilety w cenie: 40/50zł
Juvenum Hortus: Z ziemi włoskiej do Polski W piątek (17 maja 2024 roku) w Willi Lentza wystąpi solista Opery w Magdeburgu – Adrian Domarecki (tenor). Absolwent Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie (klasa prof. Katarzyny Oleś-Blachy) był członkiem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa w Warszawie. Warsztat wokalny doskonalił również pod okiem takich mistrzów jak: Marcel Boone, Ryszard Karczykowski, Izabella Kłosińska, Urszula Kryger, Mariusz Kwiecień, Topi Lehtipuu, Zdzisław Madej i Olga Pasiecznik. Jako student zadebiutował na deskach sceny Opery Krakowskiej w partii Cassia w „Otellu” Giuseppe Verdiego. Występował na scenach oper krakowskiej i wrocławskiej, gdzie wcielał się w role Ferranda („Cosi fan tutte” – W.A. Mozarta), Mozarta („Mozart i Salieri” – N. Rimskiego-Korsakowa), Panga („Turandot” – G. Pucciniego), Merkurego („Orfeusz w Piekle” – J. Offenbacha). W Theater Magdeburg kreował partie: Nemorina w „Napoju miłosnym”, Plutona w „Orfeuszu w Piekle”, Scaramuccia w „Ariadnie na Naxos” i Panga w „Turandot”. Współpracował z wybitnymi dyrygentami, pianistami oraz śpiewakami, do których należą m.in.: Bassem Akiki, Adam Banaszak, Michał Biel, Swetoslaw Borysow, Kai Bumann, Jan Tomasz Adamus, Tomasz Kuk, Piotr Kusiewicz. Anna Lubańska, Paweł Popławski, Katelan Tran Terrel, Tomasz Tokarczyk i Mikołaj Zalasiński. Laureat konkursów wokalnych najwyżej ceni sobie nagrody zdobyte m.in. na konkursach: im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju (I nagroda oraz nagroda im. Bogdana Paprockiego dla najlepszego tenora), im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (II nagroda i nagroda za najlepsze wykonanie arii belcantowej), im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie (I nagroda), im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (III nagroda i nagroda Wiesława Ochmana za najlepsze wykonanie pieśni patrona konkursu), im. Iwony Borowickiej w Krakowie (I nagroda).W Willi Lentza wokalista wykona pieśni włoskich kompozytorów przełomu XIX i XX wieku oraz utwory Mieczysława Karłowicza, Lucjana Marczewskiego, Stanisława Moniuszki i Ludomira Różyckiego. Koncert odbędzie się w ramach wyróżnienia Dyrektora Willi Lentza dla obiecującego, młodego artysty, biorącego udział w konkursie wokalnym w Busku-Zdroju 2023. PROGRAM Francesco Paolo Tosti (1846–1916), Gabriele D’Annunzio (1863–1938) „L'alba separa dalla luce l'ombra” Ottorino Respighi (1879–1936), Ada Negri (1870–1945) „Nebbie” Salvatore Cardillo (1874–1947), Riccardo Cordiferro (1875–1940) „Core ‘ngrato” Ernesto De Curtis (1875–1937), Libero Bovio (1883–1942) „Tu ca nun chiagne” Ernesto Tagliaferri (1889– 1937), Libero Bovio (1883–1942) „Passione” Giacomo Puccini (1858–1924) „Sole e amore” Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Zygmunt Rola-Różycki (1883–1930) „Najpiękniejsze Piosnki” op. 4, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Juliusz Słowacki (1809–1849) „Skąd pierwsze gwiazdy” op. 1 nr 2, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Józef Waśniewski (1859–1897) „Z erotyków” op. 3 nr 2, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Kazimierz Przerwa-Tetmajer (1865–1940) „Pamiętam ciche jasne dnie” op.1 nr 5, Mieczysław Karłowicz (1876–1909), Kazimierz Przerwa-Tetmajer (1865–1940) „Na spokojnym ciemnym morzu op. 3 nr 3, Lucjan Marczewski (1879–1935) ), Zygmunt Rola-Różycki (1883–1930) „Na ust koralu” Stanisław Moniuszko (1819–1872), Edmund Wasilewski (1814–1846) „Krakowiaczek” Stanisław Moniuszko (1819–1872), Adam Mickiewicz (1798–1855) „Znasz li ten kraj” Ludomir Różycki (1883–1953), Juliusz Słowacki (1809–1849) pieśń Gianiego z opery „Beatrix Cenci”
KUP BILET
17.05.2024 19:00 | Teatr Polski
bilety w cenie: 50/80zł
Sztukmistrz z miasta Lublina SCENA WŁOSKA inscenizacja, reżyseria i choreografia: Jan Szurmiej Spektakl na podstawie powieści autorstwa laureata Nagrody Nobla, Isaaca Bashevisa Singera – „Sztukmistrz z Lublina”. Oto Jasza Mazur (w tej roli - Jakub Sokołowski, na zdjęciu) to tytułowy sztukmistrz, mistrz iluzji, akrobata. Większość czasu spędza w drodze, prezentując swoje umiejętności. Balansując na krawędzi dwóch kultur – żydowskiej i zachodnioeuropejskiej, zrywa z tradycją i religią swoich przodków. Czy przyniesie mu to upragnione szczęście? Dylematy moralne i religijne sztukmistrza zostały ukazane na tle żydowskich obyczajów oraz magicznych i barwnych pokazów cyrkowych. inscenizacja, reżyseria, choreografia: Jan Szurmiej muzyka: Zygmunt Konieczny libretto: Michał Komar, Jan Szurmiej Songi: Agnieszka Osiecka scenografia: Wojciech Jankowiak, Marta Hubka kostiumy: Marta Hubka kierownictwo muzyczne i przygotowanie wokalne: Maja Koterba asystent reżysera: Mateusz Kostrzyński asystent scenografa: Jan Głąb asystent kostiumologa: Sarah Wiśniewska przygotowanie iluzji: Maciej Pol przygotowanie akrobatyczne: Maciej Czarski premiera: 23 marca 2024 inspicjent: Julia Karol Obsada: JASZA MAZUR Jakub Sokołowski MAGDA Joanna Mizgier - (gościnnie) ESTERA Joanna Pasternak ZEWTEL Adrianna Szymańska EMILIA Katarzyna Sadowska HALINKA Natalie Brodzińska KATARYNIARZ Dorota Chrulska WOLSKI Sławomir Kołakowski ZARUSKI Zbigniew Filary BOŻNICA Damian Aleksander / Marek Bałata - KANTOR (gościnnie) Jacek Piotrowski - CADYK Wiesław Łągiewka - SZAMES Krzysztof Bauman - WĘDROWIEC (gościnnie) Artur Dyker - MAŁY JASZA (gościnnie) Karol Olszewski - CHASYD I Zbigniew Filary - CHASYD II Adam Dzieciniak - CHASYD III Mateusz Kostrzyński - CHASYD IV Aleksander Różanek - CHASYD V Damian Sienkiewicz - CHASYD VI Karol Pruciak - CHASYD VII (gościnnie) Krzysztof Niewirowski - CHASYD ANIOŁ I Piotr Bumaj - CHASYD ANIOŁ II Dariusz Majchrzak - CHASYD ANIOŁ III Aleksander Różanek - BOLEK NALEWKI Michał Janicki - HERMAN Małgorzata Chryc-Filary - REJCA RYNEK LUBLIN Karol Olszewski - CHASKIEL NOSIWODA Natalie Brodzińska - AKROBATKA I Ewelina Bemnarek - AKROBATKA II Piotr Bumaj - AKROBATA III Dariusz Majchrzak - AKROBATA IV Karol Pruciak - AKROBATA V (gościnnie) KARCZMA PIASKI Katarzyna Bieschke-Wabich - GRUBA BEJŁA Małgorzata Iwańska - MAŁKA Ewelina Bemnarek - PESIA PIJACZKA Lidia Jeziorska - PIMKIE PRACZKA Paulina Maria Janczak - CYPKA KOKLUSZ Katarzyna Sadowska - DWOJRA FRĘDZEL Natalie Brodzińska - RYFKA KIECEŁE Dorota Chrulska - MIRIAM CACKIE Karolina Nestorowicz - HANA GWÓŹDŹ (gościnnie) Adam Dzieciniak - BEJRISZ WYSOKER Karol Olszewski - ŚLEPY MECHŁ Zbigniew Filary - CHAIM LEJB Mateusz Kostrzyński - MENDEŁE KACZKA Dariusz Majchrzak - LEJZER KRACMICH Damian Sienkiewicz - JOJNE KARABIN Krzysztof Niewirowski - ICYK SZPICYK KARCZMA PIASKI Piotr Bumaj - JOSŁ DAJCZ PUBLICZNOŚĆ CYRKU ALHAMBRA W WARSZAWIE Katarzyna Bieschke-Wabich Małgorzata Iwańska Lidia Jeziorska Karolina Nestorowicz - (gościnnie) Paulina Maria Janczak Mateusz Kostrzyński Karol Olszewski Aleksander Różanek Damian Sienkiewicz
KUP BILET
bilety w cenie: płatny
Piotr Domalewski, Żelisław Żelisławski Być jak Beata (Duża Scena) reżyseria: Magda Miklasz Spektakl muzyczny złożony z piosenek jednej z najbardziej charyzmatycznych wokalistek naszych czasów, Beaty Kozidrak, o której twórczości Dorota Masłowska pisze tak: „Te piosenki można kochać albo odrzucać, ale one jasno pokazują, że w całym swoim gwiazdorstwie Beata Kozidrak nie była figurantką, firmującą piękną twarzą i silnym głosem wytwory producentów – wyjadaczy. Była oryginalną, wrażliwą, rezonującą z rzeczywistością artystką, dającą ekspresję swojemu istnieniu i czasom, w których żyła”. Aktorom towarzyszyć będzie na scenie grający na żywo zespół muzyczny, a znane nam wszystkim piosenki nabiorą oryginalnego brzmienia dzięki nowym aranżacjom Tomasza Lewandowskiego. Obsada: Maria Dąbrowska Magdalena Wrani-Stachowska Arkadiusz Buszko Maciej Litkowski Jacek Piątkowski oraz: Tomasz Stępień. Bartłomiej Makuła ze specjalnym udziałem: Katarzyny Kossak muzyka na żywo: Tomasz Lewandowski / Krzysztof Figiel (instrumenty klawiszowe) muzyka na żywo: Paweł Rozmarynowski (bas, moog) muzyka na żywo: Waldemar Zieliński (gitara) muzyka na żywo: Kuba Fiszer (perkusja) Realizatorki i realizatorzy: pomysł: Piotr Domalewski scenariusz: Piotr Domalewski, Żelisław Żelisławski dramaturgia: Żelisław Żelisławski reżyseria: Magda Miklasz aranżacje muzyczne i przygotowanie wokalne: Tomasz Lewandowski scenografia: Mirek Kaczmarek kostiumy: Hanka Podraza reżyseria światła: Piotr Nykowski charakteryzacja: Sylwia Kaźmierowska-Kowalik asystent reżysera: Magdalena Wrani-Stachowska czas: 140 MIN
KUP BILET
bilety w cenie: 25/55zł
GRANDIOSO 2023/2024 BERNSTEIN | de FALLA | STALMIERSKI Koncert symfoniczny Sala symfoniczna ARTYŚCI Orkiestra Symfoniczna Filharmonii w Szczecinie Barbara Stalmierska - harfa Jakub Chrenowicz - dyrygent UTWORY Janusz Stalmierski - Frazy Eola koncert na harfę, smyczki i flety Leonard Bernstein - Uwertura Kandyd Manuel de Falla - Trójgraniasty kapelusz (El sombrero de tres picos), suita nr 1 i 2 Co – a raczej: kto – łączy gorącą Hiszpanię z baletem? Odpowiedź może być tylko jedna: Manuel de Falla (1876-1946) i jego niezwykła suita baletowa Trójgraniasty kapelusz. Utwór powstał dla słynnych Baletów Rosyjskich Diagilewa. Scenografię do spektaklu przygotował sam Pablo Picasso, a choreografię opracował Léonide Massine. Premiera dzieła odbyła się w Londynie w 1919 roku i był to jeden z największych baletowych triumfów w XX stuleciu. O ile jednak Diagilew liczył na sukces okraszony skandalem, jaki osiągnął dzięki np. erotycznej interpretacji Popołudnia fauna Debussy'ego czy Święta wiosny Strawińskiego, mógł się czuć tym razem nieco rozczarowany. De Falla był gorliwym katolikiem i postanowił znacznie „złagodzić” fabułę powieści Pedro Antonio de Alarcóna, którą balet opowiadał. Pod innymi względami jednak wzbudził tyle kontrowersji, ile było konieczne, by wywołać głośną europejską debatę o utworze, zapewniając mu odpowiedni rozgłos. Krytycy okopali się w dwóch obozach: jedni twierdzili, że jest to niezwykły przykład hiszpańskiego ducha wyrażonego we współczesny sposób (opinia wielu krytyków spoza Hiszpanii), drudzy zaś, że to modernistyczna profanacja ludowych tradycji Hiszpanii (opinia wielu krytyków w Hiszpanii). W tym sporze, jak czas pokazał, rację mieli ci pierwsi. Trójgraniasty kapelusz to dziś nie tylko jeden z najsłynniejszych utworów de Falli, ale także jeden z ulubionych większości melomanów na świecie. I to właśnie tym gorącym, hiszpańskim akcentem zakończymy nasz koncert. A jakie utwory zabrzmią wcześniej? Usłyszymy także znakomitą uwerturę Kandyd napisaną przez Leonarda Bernsteina (1918-1990) do operetki o tym samym tytule. Kandyd miał swoją premierę w 1955 roku i był efektem współpracy Bernsteina i dramatopisarki Lillian Hellman. Operetka powstała w oparciu o nowelę Woltera z 1758 roku, która była satyrą na zabobony oraz modne poglądy filozoficzne jego czasów, a zwłaszcza na inkwizycję Kościoła katolickiego. Choć Kandyd odniósł umiarkowany sukces, uwertura do niego na stałe weszła do żelaznego repertuaru większości orkiestr symfonicznych na świecie. Jest ona hołdem złożonym życiu pełnemu pasji, emocji, entuzjazmu i żywiołowości. A od muzyków wymaga nadzwyczajnej szybkości i precyzji. Ale prawdziwym bohaterem tego wieczoru będzie Janusz Stalmierski (ur. 1959) i jego Frazy Eola: koncert na harfę i orkiestrę, smyczki i flety. Stalmierski jest szczecińskim kompozytorem, którego niezwykłą twórczość staramy się przybliżyć naszym Melomanom. I choć chyba każdy szczecinianin słyszał już hejnał naszego miasta grany na trąbce codziennie z okien Urzędu Miasta, tylko nieliczni wiedzą, że to właśnie Stalmierski jest jego autorem. Ogromny dorobek twórczy tego znakomitego kompozytora obejmuje m.in. wielkie dzieło kantatowo-oratoryjne, koncerty na instrumenty solowe (w tym koncert na klarnet i orkiestrę, którego prawykonanie odbyło się w naszej złotej sali w ubiegłym sezonie) czy symfonie. Zapytany kiedyś przez „Gazetę Wyborczą” o źródło swoich muzycznych inspiracji, Stalmierski powiedział: Zawsze wracam do „Die Kunst der Fuge” Jana Sebastiana Bacha. Wracam do „Święta wiosny” Igora Strawińskiego. Wracam do „Suity scytyjskiej” Siergieja Prokofiewa. Do niemalże połowy twórczości Musorgskiego, który mnie niebywale inspiruje. To jest taka muzyka, która zawsze brzmi świeżo, w której zawsze znajduję coś nowego. Po chwili dodał jednak, że lubi także słuchać ptaków śpiewających na Osowie, szczecińskiej dzielnicy, w której mieszka („Gazeta Wyborcza” z dn. 21.09.2018). Tych źródeł inspiracji kompozytora będą mogli Państwo poszukać w koncercie, w którym instrumentem solowym jest harfa – instrument o przepięknej barwie, zdecydowanie jednak zbyt rzadko widywany i słyszany w tej roli. Utwór wykona dla Państwa Barbara Stalmierska – na co dzień harfistka Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie i żona kompozytora. Nad całością będzie zaś czuwał maestro Jakub Chrenowicz – były asystent Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej, laureat Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy dyrygent, mający za sobą występy z takimi solistami jak chociażby Alexander Gavrylyuk, Daniił Trifonov czy Julianna Awdiejewa. Suita nr 2 Trójgranisaty kapelusz de Falli w wykonaniu Orquesta Sinfónica de Castilla y Léon po d batutą Thierry'ego Fischera:
KUP BILET
17.05.2024 19:00 | Opera na Zamku
bilety w cenie: 80/140zł
Jacques Offenbach (1819-1880) Orfeusz w piekle Operetka w dwóch aktach Libretto: Ludovic Halévy i Hector Crémieux Światowa prapremiera: 21 października 1858, Bouffes Parisiens, Paryż Polska prapremiera: 19 lutego 1862, Warszawa   „Orfeusz w piekle” Jacques’a Offenbacha to jedna z najsłynniejszych i najzabawniejszych operetek wszech czasów. W tej zwariowanej parodii muzycznej wszystko jest na opak, a historia bohaterów układa się przewrotnie, inaczej niż w mitycznym oryginale. Jest intryga, żart, ironia i całe mnóstwo komicznych, frywolnych zdarzeń z niezapomnianym „piekielnym galopem” z II aktu, czyli słynnym kankanem. To pozornie lekkie dzieło o znudzonych sobą mitologicznych małżonkach szukających miłosnych przygód, porusza tematy, które do dziś nie straciły na aktualności: podwójnej moralności, hipokryzji i nadużywania władzy przez elity. W inscenizacji Opery na Zamku świat antyczny zastąpi świat mediów – produkcji telewizyjnych, filmowych, internetowych, a akcja rozegra się wśród aktorów, celebrytów i gwiazd popkultury. Olimp stanie się wielkim show telewizyjnym, ziemia serialem paradokumentalnym, piekło – niskobudżetowym horrorem z przerysowanymi postaciami ze znanych filmów. Scena zamieni się w studio filmowe, a publiczność będzie obserwatorem wyświetlanej na dużym ekranie „wizji na żywo”… Realizatorzy Reżyseria - Jerzy Jan Połoński Kierownictwo muzyczne - Jerzy Wołosiuk Kostiumy - Anna Chadaj Scenografia - Wojciech Stefaniak Choreografia - Karol Drozd Reżyseria świateł - Katarzyna Łuszczyk Projekcje multimedialne    - Karolina Jacewicz Przygotowanie chóru - Małgorzata Bornowska Współpraca muzyczna - Ewelina Rożek-Jaworska
KUP BILET
17.05.2024 19:00 | Dom Kultury 13 Muz
bilety w cenie: 10/20zł
„Szeherezada i Internet” - spektakl Teatru Janusza z Domu Kultury „13 Muz” Przeniesiony z 13.04. na 17.05. „Szeherezada i Internet” to spektakl teatralno-taneczny zrealizowany przez Teatr Janusza działający w Domu Kultury „13 Muz” przy udziale zespołu tanecznego Marah Belly Dance Group ze Szkoły Tańca Milagro w Szczecinie. Akcja sztuki rozgrywa się w pałacu, wśród kobiet z haremu Sułtana. Sułtan odpowiadając na współczesne potrzeby swych żon pozwala im na korzystanie z komputerów i internetu. Sułtanki w internecie są bardzo aktywne, a ich przygody to odwołanie do realnych sytuacji i zagrożeń wynikających ze współczesnych internetowych kontaktów. Celem spektaklu jest w zabawny sposób uświadomienie ludziom coraz częstszego problemu społecznego, jakim jest uzależnienie od komputera, internetu, social mediów i ogólnie od informacji. To także przypomnienie o konieczności zachowania umiaru przy korzystaniu z cyfrowego postępu technologicznego. To wszystko przy dźwiękach arabskiej muzyki oraz zmysłowego tańca belly dance (taniec brzucha) i oczywiście w prawdziwie egzotycznej scenerii, na którą składają się również kostiumy aktorów. W roli tytułowej Szeherezady wystąpi instruktorka tańca belly dance Marzena Cylwik. Scenariusz i reżyseria: Anna Markowska-Hennig Opieka organizacyjna, reżyserska i artystyczna nad wydarzeniem: Janusz Janiszewski Występują: Danuta Szydło Anna Markowska-Hennig Bożena Adamowicz Julia Pardon Urszula Olechnowicz Jolanta Werner Jolanta Janus Maria Galant Roman Galant Kazimierz Piwoński Ryszard Lasota  Kazimierz Stawiarski oraz gościnnie Marzena Cylwik wraz z zespołem Marah Belly Dance Group. W rolach tańczących Sułtanek wystąpią tancerki Szkoły Tańca Milagro: Anita Gonet Gabriela Bromirska Alicja Szober oraz Zespół Marah Belly Dance Group w składzie: Marzena Cylwik (Marah) Elena Golubkowa Marzenia Jóźwiak Izabela Lusztyk Justyna Makles Zuzanna Palczewska Natalia Rogala Adriana Trylińska Teatr Janusza Teatr Janusza jest częścią Salonu Artystycznego Seniorów działającego od sześciu lat w Domu Kultury „13 Muz” jako grupa aktywnych szczecińskich seniorów, która przygotowuje programy artystyczne, spektakle teatralne i kabaretowe, projekcje filmów, wystawy plastyczne, prezentacje poetyckie i muzyczne nie tylko dla seniorów, ale także dla dzieci i szerokiej publiczności. Zespół Marah Belly Dance Group Zespół Marah Belly Dance Group, założony przez instruktorkę tańca belly dance Marzenę Cylwik o pseudonimie artystycznym „Marah”, tworzy osiem dziewczyn, entuzjastek tańca orientalnego. Tańczą zarówno klasykę gatunku, jak i fuzyjne choreografie. Również z wykorzystaniem charakterystycznych dla gatunku rekwizytów takich jak woal, fanveile, laski czy skrzydła Isis, które sprawiają, że taniec belly dance nabiera różnorodności i wyjątkowego charakteru. Zespół działa w ramach Szkoły Tańca Milagro w Szczecinie. Swój artystyczny kunszt zdobywają nie tylko na zajęciach w szkole, ale również poprzez udział w wyjazdowych warsztatach i konkursach tanecznych. Jako zespół tańca orientalnego są coraz bardziej znane szczecińskiej publiczności, dla której z powodzeniem występowały w wielu tanecznych pokazach. Miejsce: Sala Kominkowa Bilety: normalny 20 zł / ulgowy 10 zł (uczniowie, studenci, seniorzy) / www.biletomat.pl Bilety są dostępne na stronie: www.biletomat.pl i w punkcie stacjonarnym biletomatu: Zamek Książąt Pomorskich, mały dziedziniec, wejście „I” (Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej - punkt w CIKiT znajduje się po lewej stronie). Punkt stacjonarny biletomatu czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-18:00.  
KUP BILET
17.05.2024 20:00 | Dom Kultury Słowianin
bilety w cenie: od 100zł
Łona x Konieczny x Krupa to kooperacja szczecińskiego rapera z Andrzejem Koniecznym i Kacprem Krupą — muzykami ze składu Siema Ziemia. Ich debiutancki materiał „TAXI” opowiada o świecie widzianym zza szyby taksówki i jest zapisem transformacji kulturowej ostatnich trzech dekad. Łona przygląda się społecznym nastrojom z uważnością dokumentalisty. W tekstach sięga po autentyczne historie taksówkarzy, taksówkarek i ich pasażerów. Są tu więc elementy reportażu, jest osobista refleksja o świecie ukryta w taksówkowym uniwersum, jest wreszcie poetyka nocy obecna w intrygującej muzyce Koniecznego i Krupy. Początek projektu sięga 2020 roku i festiwalu sztuk społecznych OFF Opera. Wówczas Łona razem z Zuzą Głowacką przeprowadzili serię wywiadów z poznańskimi taksówkarzami i taksówkarkami. Rozmowy te - czasami powierzchowne, czasem głębokie - stały się punktem wyjścia dla konceptualnego albumu, który ukaże się jesienią tego roku. 19:00 Otwarcie bram 20:00 Koncert
KUP BILET